Skocz do zawartości

Zabawa z view'ami


R.o.b

Rekomendowane odpowiedzi

Od pewnego czasu bawię się z viewami. Chciałbym osiągnąć efekt, jak np. z EE2, gdzie view zmieniał się jak przechodziliśmy z jednego "prostokąta" mapy na inny. Gdy przejdę z krawędzi 1. prostokąta do 2. prostokąta, view zmieni mi się z prostokąta 1. na 2. Dla nieogarniających rysunek:

quote.png

Udało mi się osiągnąć efekt, ale obiekt, na którym był view musiał być na środku "prostokąta" mapy. Czy dałoby się to zrobić w lepszy sposób, w 1 obiekcie, w którym sprawdzałby pozycję obiektu-bohatera i dostosowywał viewa?

GM 8.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kod Hudera działa, potwierdzam, pozostałą jeszcze wersja z poruszanie "prostokątów" góra-dół. Spróbowałem

GML
view_yview[0]= obj_hero.y div view_wview[0] * view_wview[0];
ale nie działa. Pomożecie jeszcze z tym?

 

[Edit]Medal za Buraka roku został rozdany. Poprawnie:

GML
view_yview[0]= obj_hero.y div view_hview[0] * view_hview[0];
Dziekuje Huder, Threef :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...