R.o.b Opublikowano 23 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2014 Od pewnego czasu bawię się z viewami. Chciałbym osiągnąć efekt, jak np. z EE2, gdzie view zmieniał się jak przechodziliśmy z jednego "prostokąta" mapy na inny. Gdy przejdę z krawędzi 1. prostokąta do 2. prostokąta, view zmieni mi się z prostokąta 1. na 2. Dla nieogarniających rysunek: Udało mi się osiągnąć efekt, ale obiekt, na którym był view musiał być na środku "prostokąta" mapy. Czy dałoby się to zrobić w lepszy sposób, w 1 obiekcie, w którym sprawdzałby pozycję obiektu-bohatera i dostosowywał viewa? GM 8.0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 23 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2014 view_xview[0]=floor(o_player.x / view_wview[0]) * view_wview[0] Coś w ten deseń. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
R.o.b Opublikowano 23 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2014 Przepraszam, ale nie skminiłem tego, co podałeś. Znalazłem za to przykład, który mniej więcej zawiera to, co chciałem. Wystarczy tylko usunąć płynne przejścia i będzie git :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 23 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2014 view_xview[0]=floor(o_player.x / view_wview[0]) * view_wview[0] view_xview[0]= o_player.x div view_wview[0] * view_wview[0]; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
R.o.b Opublikowano 23 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2014 Kod Hudera działa, potwierdzam, pozostałą jeszcze wersja z poruszanie "prostokątów" góra-dół. Spróbowałem GML view_yview[0]= obj_hero.y div view_wview[0] * view_wview[0]; ale nie działa. Pomożecie jeszcze z tym? [Edit]Medal za Buraka roku został rozdany. Poprawnie: GML view_yview[0]= obj_hero.y div view_hview[0] * view_hview[0];Dziekuje Huder, Threef :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 23 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2014 Teraz jeszcze masz błąd kiedy postać będzie na x<0 i y<0. Albo zrób aby nigdy nie było takiej możliwości, albo przerób ten kod. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
R.o.b Opublikowano 23 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2014 Postać nie będzie miała dostępu do x<0 i y<0, wiec modyfikowanie kodu nie jest potrzebne. Jeszcze raz dzięki za pomoc. Zamykam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się