Skocz do zawartości

LoD - GM8


Rekomendowane odpowiedzi

Mam nadzieję że wiesz co to znaczy LOD? Generuj teren "dynamicznie" - im dalsza część siatki terenu tym rozleglejsze plane'y. A modele stwórz w kilku poziomach LOD, i wywołaj rysowanie odpowiedniego np. względem odległości kamery od obiektu.

 

Możesz też zainteresować się Ultimate3D.

Fully automatic generation of levels of detail

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko trochę zmartwiło mnie to:"So we no longer need to think about collision detection for moving character models, we just need to think about collision detection for moving ellipsoids.". Elipsoidy wydają mi się mogą być niewystarczające. Np P3DC który ostatnio analizowałem umożliwia wykrywanie kolizji między "collision meshes in realtime" gdzie osobno wczytuje się model dla wyświetlania i model dla kolizji. Jest jakiś sposób żeby połączyć precyzyjną kolizję z FoD? Oczywiście oprócz tworzenia różnych modeli o różnej jakości dla jednego obiektu; na razie staram się tego uniknąć :jezor:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież LoD używa się dla elementów oddalonych. Tam możesz sobie pozwolić na nie dokładne kolizje. A idelanie to nie powinieneś nigdy potrzebować tak dokładnych kolizji.

 

 

Oczywiście, jak zwykle, odradzam jakąkolwiek zabawę z 3D w GM i proponuję spróbowanie Unity3D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...