Choosen Opublikowano 20 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2006 Czy jest jakas zmienna, która pozwala sprawdzić czy dany obiekt jest aktywny czy też nie ? Chciałbym napisać skrypt, który niszczy wszystkie aktywne obiektyoszczędzając tym samym te nieaktywne. Jest taka możliwość? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 20 Września 2006 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 20 Września 2006 Chyba nie ma. :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 20 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2006 co rozumiesz przez slowo przedmioty? Choosen: Przepraszam, chodziło o obiekty. Post poprawiony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Serge Opublikowano 20 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2006 Ale o co chodzi z tą aktywnością ? Że obiekt jest aktywny jak się porusza czy co ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zakol Opublikowano 20 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2006 instance_activate_all() etc... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Choosen Opublikowano 20 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2006 Chodzi o stan jaki mozna uzyskac za pomocą funkcji do aktywowania i dezaktywowania obiektów. instance_deactivate_all(notme) Deactivates all instances in the room. If notme is true the calling instance is not deactivated (which is normally what you want). itd... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Serge Opublikowano 20 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2006 Wpadłem na takie coś, ale nie wiem czy zadziała... Jak dajesz obiektowi deactive/active nie dawaj true czy false tylko jakąś zmienną, np acti. Czyli jeśli acti=1 to true, a jeśli acti=0 to false. Później tylko dajesz: //w danej chiwli: if acti=1 { instance_destroy() } Jakoś tak pokombinuj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Choosen Opublikowano 20 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2006 Samo wykonanie algorytmu nie stanowi dla mnie problemu.. miałem tylko nadzieję, że da się uniknąć nadmiarowości danych bo przecież taka zmienna na 100% istnieje tylko mark jej nie udostępnił. Skąd to przypuszczenie ? No przecież on na takiej samej podstawie stwierdza czy dany obiekt ma wykonywać swoje zaplanowane akcje czy też nie... Trudno, jak słusznie zasugerował Serge przyjdzie mi stworzyć własną zmienną w kilku tysiącach kopii :-/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gooman Opublikowano 20 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2006 No zapewne taka zmienna istnieje. Chyba najprostszym sposobem na poznanie jej to zapytac samego Marka O. poprzez maila albo forum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 20 Września 2006 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 20 Września 2006 Ale... Po pierwsze jak chcesz zniszczyć obiekty aktywne i zostawić nieaktywne, to przecież nie ma kłopotu, ponieważ obiekty nieaktywne są poza zasięgem wszystkich funkcji, za wyjątkiem tych instance_activate. A po drugie, to możesz od biedy sprawdzić aktywność za pomocą instance_exists( id_obiektu ) i obiekt nieaktywny będzie traktowany jako taki, którego nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Choosen Opublikowano 21 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2006 Coz.. całe zamieszanie wynikło niepotrzebnie bo stworzylem temat zanim sprawdzilem na czym to dezaktywowanie wlasciwie polega.. założyłem, że obiekty są rysowane ale statyczne. Okazuje się, że one nawet nie rysują swoich spritów a co za tym idzie cała operacja traci dla mnie sens :-) Mimo wszystko dziękuję za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się