szmalu Opublikowano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2014 Błagam, pomocy, nie mam pojęcia o co chodzi :///// W jednym projekcie w GM:S surface ze światłami śmigają aż miło, nawet na moim starym telefonie i to nawet duży surface (1024x768) W drugim używam surface bardzo podobnie (nawet rozmiar ten sam) ale wyskakują kosmiczne artefakty na całym ekranie, to co ma się rysować to rysuje się kilka razy i w ogóle nie w tym miejscu co trzeba. I to na każdym urządzeniu - moim telefonie, super samsungu, na tablecie.. Nic nie pomaga CZEMU :(((( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2014 jesli to nie problem GM:S to kod masz zwalony - wal go tu lub na PW, glownie jak operujesz na surfacesach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmalu Opublikowano 29 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2014 Są dwa rodzaje obiektów - kontroler i nieokreślona liczba obiektów które rysują siebie na surface. Create kontrolera: GML global.surf=surface_create(room_width,room_height); Draw kontrolera: GML if !surface_exists(global.surf) {global.surf=surface_create(room_width,room_height); surface_set_target(global.surf); draw_clear_alpha(c_black,0); surface_reset_target();} draw_surface_ext(global.surf,0,0,2,2,0,c_white,1); Step małego obiektu: GML if surface_exists(global.surf) { surface_set_target(global.surf); draw_set_blend_mode(bm_add) draw_sprite_ext(sprite_index,image_index,x,y,image_xscale,image_yscale,image_angle,image_blend,0.5); draw_set_blend_mode(bm_normal); surface_reset_target(); } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2014 primo: nigdy nie tworz surfacesa w create. zamiast tego przypisz mu -1. secundo: nie sprawdzaj czy surfaces istnieje i nie updatuj go w stepie, ogracznicz sie do drawa z surfacesami. popraw, sprawdz i zachwyc sie jakie to glupie bylo :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriso99 Opublikowano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2014 a na moje to chyba surface nie ustawia sie w draw, ale moge sie mylic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2014 @kriso: masz racje, mylisz sie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriso99 Opublikowano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2014 napewno? w tym artykule jest wyraznie napisane http://www.gmclan.org/index.php?czytajart=38 ale to stary artykul, moze byc nie aktualne :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2014 GM:S ma zupełnie inne flow renderingu i związanych z nim obiektów. artykuł jest stary Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmalu Opublikowano 29 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2014 Co do tego -1 to tego tak domyślnie używam, ale teraz próbuję już wszystkiego, myślałem że może utworzenie surface w create coś pomoże. Czyli mam po prostu w małym obiekcie nie sprawdzać istnienia surface i zmienić event step na draw? Dobrze zrozumiałem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2014 musisz jedynie przeniesc teraz kod ze step do draw. prawdopodobnie przed tym, co juz tam w drawie jest. no i w create przypisac -1 zamiast robic create surfacesa, aby zmienna istniala. to powinno zadzialac :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmalu Opublikowano 29 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2014 Shiieeet, wcześniej już tego próbowałem, ale jestem debilem i nie włączyłem "visible". I w ten sposób zmarnowałem cały dzień, przeszukując wszelkie fora i testując wszystkie opcje. Jezu, jak ja kocham gmclan w tym momencie. Dzięki, YXE :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2014 w sprawach renderingu, polecam sie na przyszłość :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 29 Stycznia 2014 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2014 Nigdy nie rysuj w step w GM:S. Bo nie zadziała. Dlatego, że step i draw mogą być asynchroniczne i może się dziać, że rysujesz już po drawie, a w następnym drawie jeszcze nie jest narysowane... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmalu Opublikowano 29 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2014 Ok, zapamiętam ;) Jeszcze wciąż jestem trochę świeży w GM:S No to jeszcze jedno pytanie w takim razie. Dokumentacja twierdzi, że na Androidzie nie zadziała bm_inv_src_color i faktycznie tak jest. Czy mogę to czymś zastąpić, żeby uzyskać podobny efekt? Nie znam się kompletnie na blendzie, ten mode wziąłem z jednego przykładu i na windowsie wygląda wyśmienicie. Efekt to GML draw_set_blend_mode_ext(bm_inv_dest_alpha,bm_inv_src_color); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2014 nie mam jak przetestowac, ale jesli serio nie ma na to obejscia blendingiem, to shaderkiem prostym na surfacesie da sie to osiagnac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmalu Opublikowano 29 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2014 Dobra, mam. W tym konkretnym wypadku identycznie działa bm_max, który jest gotowym blendem i równy jest (bm_src_alpha, bm_inv_src_color). Dziwne, że mimo że bm_max składa się z nieobsługiwanego bm_inv_src_color to działa na Anroidzie. Tak czy siak, jest super :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 30 Stycznia 2014 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2014 Może daje tylko podobny efekt, a się nie składa ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2014 bm_max dotyczy blending equation, nie blending function, jak bm_src/bm_dest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się