aro_66 Opublikowano 19 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2006 mam prośbę która jest pytaniem, jestem początkujący i pierwszy napotkany problem jak zrobić aby np. bohater jest w animacji left naciskam klawisz odpowiedzialny za strzał anim zmienia sie na shoot i po opuszczeniu klawisza własnie, jak zrobić aby wrócił samoczynie do poprzedniej animacji left bez naciskanie kursora kierunku oczywiscie??/ z góry dziekuje za jakakolwiek pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Choosen Opublikowano 19 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2006 Jeśli wszystko dobrze zrozumiałem wystarczy abyś dodał kod odpowiedzialny za zmianę animacji na "left" do eventu key_released klawisza którym oddajesz strzał. Jasne? Czy powiedzieć dokładniej ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aro_66 Opublikowano 19 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2006 tak to by wysraczyło gdyby miało być zawsze left ale sa 4 kierunki wiec gdy np poprzednia animacja byla up uzywam shoot zeby wrocil do up, czyli zwsze do poprzedniej jaka była Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 19 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2006 wysraczyło ekhm :P Napisz troche dokladniej bo nic nie zrozumialem z twojego opisu :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 19 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2006 blackmoul jemu chodzi oto by po puszczeniu klawisza zmienić spowrotem sprite na domyślny... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Serge Opublikowano 20 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2006 Przypuszczam, że kamera jest od góry jeśli są cztery kierunki... Wystarczy użyć suuuuperowej opcji DIRECTION. Jak naciśniesz klawisz chodzenia w prawo to daj direction=0, jak w lewo to direction=180 Jak wciśniesz klawisz strzelania to zmień sprite na "strzelam!", a jak puścisz ten klawisz to daj sprite na "stanie w miejscu". Później w Step daj: image_angle=direction Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 20 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2006 ja bym dał zmienna kierunek w create kierunek=1; // to by oznaczalo np ze w gore patrzy kierunek przybieral by kolejno 1,2,3,4 i kazda z cyfr oznaczala by inny kierunek. potem w przyciesnieciu klawisza np w dol if ( keyboard_check(vk_down) ) { //tutaj poruszanie sie.... kierunek=3; // np bylo by to w dol } i tak dla kazdego klawisza by zmienialo na odpowiednia liczbe kieruneku, zalezy co se ustalisz. A potem juz tylko po puszczeniu klawisza strzalu switch (kierunek) { case: 1 sprite_index=up; break; case: 2 sprite_index=left; break; case: 3 sprite_index=down; break; case: 4 sprite_index=right; break; } chyba proste nie? ;) mimo że uważam moj sposób za dobry to jednak jesli masz widok z góry to chyba ten wyzej z direction będzie o wiele lepszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się