kudlatty Opublikowano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 Cześć! Mam problem ze zrobieniem levelów w mojej grze. Chciałbym, aby w menu była możliwość wybrania: Easy Normal Hard. Różniłyby się one od siebie liczbą żyć (Easy- 10; Normal- 5; Hard- 3; ) Jest możliwość napisania czegoś takiego? Z góry dzięki kudlatty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 2 Grudnia 2013 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 zwykłe if + else ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kudlatty Opublikowano 2 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 Można by było jakoś troszkę jaśniej? Sorry, ale Game Makera odkryłem kilka dni temu, no i... chyba nie muszę tłumaczyć;) Mój poziom umiejętności w tym programie jest dosyć niski:/. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hamtaren Opublikowano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 Można by było jakoś troszkę jaśniej? Sorry, ale Game Makera odkryłem kilka dni temu, no i... chyba nie muszę tłumaczyć;) Mój poziom umiejętności w tym programie jest dosyć niski:/. Dla zmiennej "lvl" określającej poziom trudności liczbami (0 - easy, 1 - normal, 2 - hard) i zmiennej ilości żyć "zycia" masz coś takiego: O rozwiązaniu poniżej mówił Gnysek: GML if (lvl=0) {zycia=10;} else if (lvl=1) {zycia=5;} else if (lvl=2) {zycia=3;} Jest jeszcze konstrukcja switch: GML switch (lvl) { case 0: zycia=10; break; case 1: zycia=5; break; case 2: zycia=3; } Obydwa rozwiązania dadzą ten sam wynik. Są to naprawdę podstawowe konstrukcje, więc radzę zajrzeć do dokumentacji albo innych źródeł i się ich nauczyć :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kudlatty Opublikowano 2 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 Staram się jak najwięcej uczyć w czasie tworzenia mojej pierwszej gry, a że zależy mi na czasie (można powiedzieć, że robię grę na swego rodzaju konkurs), dlatego zadaje tyle pytań na forum;) A, co do twojego ostatniego posta- do jakiego eventu trzeba przypisać ten skrypt. Zajrzałem do dokumentacji, ale dalej jakoś nie mogę wykumać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jeremiah Opublikowano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 Najlepiej w create jakiegoś obiektu, który startuje wraz z rozgrywką albo w Room Start. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się