Skocz do zawartości

Poziomy trudności (levele)


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Mam problem ze zrobieniem levelów w mojej grze. Chciałbym, aby w menu była możliwość wybrania:

Easy

Normal

Hard.

Różniłyby się one od siebie liczbą żyć (Easy- 10; Normal- 5; Hard- 3; )

Jest możliwość napisania czegoś takiego?

Z góry dzięki

kudlatty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można by było jakoś troszkę jaśniej? Sorry, ale Game Makera odkryłem kilka dni temu, no i... chyba nie muszę tłumaczyć;) Mój poziom umiejętności w tym programie jest dosyć niski:/.

 

Dla zmiennej "lvl" określającej poziom trudności liczbami (0 - easy, 1 - normal, 2 - hard) i zmiennej ilości żyć "zycia" masz coś takiego:

 

O rozwiązaniu poniżej mówił Gnysek:

GML
if (lvl=0)

{zycia=10;}

else if (lvl=1)

{zycia=5;}

else if (lvl=2)

{zycia=3;}

 

Jest jeszcze konstrukcja switch:

GML
switch (lvl)

{

case 0: zycia=10; break;

case 1: zycia=5; break;

case 2: zycia=3;

}

 

Obydwa rozwiązania dadzą ten sam wynik.

Są to naprawdę podstawowe konstrukcje, więc radzę zajrzeć do dokumentacji albo innych źródeł i się ich nauczyć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Staram się jak najwięcej uczyć w czasie tworzenia mojej pierwszej gry, a że zależy mi na czasie (można powiedzieć, że robię grę na swego rodzaju konkurs), dlatego zadaje tyle pytań na forum;)

A, co do twojego ostatniego posta- do jakiego eventu trzeba przypisać ten skrypt. Zajrzałem do dokumentacji, ale dalej jakoś nie mogę wykumać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...