Qbi Wan Opublikowano 30 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 Hello. Mam taki problem: potrzebuję "przeniknąć" obiekt w polu pod kursorem, by widać było obiekty ukryte pod nim. Myślałem czy można zwyczajnie dać okrągły obiekt pod kursor z maską? Może jest jakaś funkcja mogąca ukrywać część obiektu. Zdarza mi się dennie tłumaczyć. Jeżeli i teraz mi nie wyszło dajcie znać, rozrysuję to (schematy mi lepiej wychodzą :] ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 30 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 Z tego, co się orientuję... To jest kilka sposobów na to... Jeden z prostszych, a drugi trudniejszy, ale również do osiągnięcia. 1. Używać oddzielnych obiektów o różnej głębi i przypiąć je do naszego głównego bohatera. 2. Skorzystać z dobrodziejstw D3D i rysować obiekty w przestrzeni 3D, jednak z projekcją ortogonalna. EDIT: Ok, teraz zrozumiałem ocb. : D Można też zrobić to w inny sposób: np. GML if(mouse_x > bbox_left && mouse_x < bbox_right && mouse_y > bbox_top && mouse_y < bbox_bottom) { // ... } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darkhog Opublikowano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 Chodzi ci o takie coś (z góry przepraszam za paintową grafikę)? Jak tak, to też bym się chciał dowiedzieć jak takie coś uzyskać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 aaaa, mgła wojny ("war fog")? tworzysz surfacesa przykrywającego viewa, wypełniasz go czarnym kolorem, następnie wycinasz z niego jakimś białym sprajtem z blendingiem subtractywnym kształt i alfe, po czym rysujesz surfacesa na ekranie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darkhog Opublikowano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 To nie koniecznie musi być mgła wojny, na warstwie 2 może być dowolna grafika, nawet tilesy, carne tło jest tam tylko dlatego że nie chciało mi się rysować niczego skomplikowanego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qbi Wan Opublikowano 2 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 Dokładnie jak mówicie :D Ta (ustalmy wg schematu Darkhog'a) warstwa 2 miałaby też mieć ( :P ) kolory transparentne. Konrad-GM: Można też zrobić to w inny sposób: np. GML if(mouse_x > bbox_left && mouse_x < bbox_right && mouse_y > bbox_top && mouse_y < bbox_bottom) { // ... } Nie bardzo wiem co to znaczy, raczej korzystam z puzzli "podnieś/ przenieś" :jezor: Jakbyś podał mi wytłumaczenie tego kodu byłbym wdzięczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się