Darkhog Opublikowano 30 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 Może temat jest deczko mylący - nie mam problemu z wykrywaniem kiedy gracz jest na pochylni, mam natomiast problem z wykrywaniem kiedy nie jest. Wszystko czego próbowałem albo skutkowało tym że gracz po wejściu na pochylnie szedł w górę w nieskończoność, albo utykał na pochylni (fałszywy pozytyw). Mówiąc o utykaniu - bohater casem, jeśli wejdzie na pochylnię pod odpowiednim kątem utyka w niej i można się tylko obracać, resztę ruchu szlag trafia. Pomożecie? Plik gmz: http://www38.zippyshare.com/v/39190466/file.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 30 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 GML /// wykrywanie pochylni if ( !place_free( x+hspeed, y ) ) { if ( place_free( x+hspeed, y-1 ) ) onslope = 1; else onslope = 0; } else onslope = 0; Umieść ten kod na pierwszym miejscu w step. Ale postać i tak trochę haczy. Ogólnie lepiej jest napisać własną fizykę i wykrywanie kolizji niż męczyć się z tym posysającym wbudowanym w GMa. Tzn nie używać wbudowanych zmiennych hspeed, vspeed, speed, gravitation. Tylko zrobić ruch w pętlach na samych pozycjach x i y postaci. Tutaj jest taki przykład: https://gmclan.org/index.php?plik=181 ale nie jest pod GMS więc bez wprowadzenia paru zmian się go nie odpali. ( zaraz jednak się odpalił lol :D ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darkhog Opublikowano 30 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 Dzięki, a ten drugi bug, z utykaniem? Najłatwiej go zreprodukować poprzez po włączeniu gry trzymanie prawej strzałki i nie puszczaniem jej aż postać się zatrzyma. //edit: Ogólnie lepiej jest napisać własną fizykę i wykrywanie kolizji niż męczyć się z tym posysającym wbudowanym w GMa. Tzn nie używać wbudowanych zmiennych hspeed, vspeed, speed, gravitation. Tylko zrobić ruch w pętlach na samych pozycjach x i y postaci. Tyle że wtedy dużo trudniej zrobić wiarygodną fizykę - postacie się nagle w powietrzu zatrzymują i spadają, odwracają się bez bezwładności i inne "fajne" rzeczy. Nie mwię że się nie da, nie ma rzeczy niemożliwych, jest tylko brak umiejętności, ale na pewno dużo trudniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 30 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 Nie zrozumiałeś o co mi chodziło, w sumie to się nie dziwię bo ciężko to wytłumaczyć dlatego najlepiej zobacz ten link co podesłałem. Jak chcesz to mogę ci przerobić tą twoją gierkę na taką fizykę oczywiście bez tych wygibasów ala odbijanie od ściany, chwytanie się za sufit. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darkhog Opublikowano 30 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 Nie chcę żadnego przerabiania, bo nie będę rozumiał jak moja gra działa. Poza tym ja chcę wędkę, nie rybę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielus Opublikowano 30 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 fizyki nie da się opisac w paru linijkach... poprzeglądaj przykłady, wybierz sposób który ci najbardziej przypadnie do gustu i jego się trzymaj bo pytanie o takie rzeczy na forum ma taki sam sens jak pytanie o to jak zrobić sztuczną inteligencję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 30 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 Anyway i tak przerobiłem na porządną fizykę bo mi się nudzi. http://www.mediafire.com/download/vuew0z6r...Platformowy.gmz jest pod inną nazwą by ci przypadkiem nie zastąpiło twojej gry jak będziesz otwierać. Pytaj się czego nie rozumiesz to ci wyjaśnię :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się