Skocz do zawartości

Platformówka - problem z "teleportacją"


Darkhog

Rekomendowane odpowiedzi

Więc robię sobie platformówkę, a ponieważ nie mam odwagi (jeszcze) zagłębiać się w GML, zrobiłem to na akcjach. Wszystko jest prawie bez glitchy, po za jednym szczegółem: Gdy schodzisz z platformy, gracz jest teleportowany trochę w kierunku w którym się poruszał. Efekt jest mniej widoczny przy szerszej masce kolizji dla gracza, jednakże wtedy gracz na końcu platformy chodzi w powietrzu co też jest niechciane.

 

Plik gmz: http://www75.zippyshare.com/v/56390249/file.html

 

Nie wiem jak się tego pozbyć, każda sugestia będzie mile widziana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A, to... Niestety nie mogę, bo wtedy fizyka się dziwnie zachowuje. Ale wziąłem pozmieniałem trochę wartości (zmniejszyłem maksimum) w tym move contact i jest ok.

 

//edit: Ogólnie to robiłem ten silnik posiłkując się tym tutkiem:

. Zuploadowałem też poprawioną wersję (bez buga) jako gotowy silnik. Przyda się początkującym.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

//edit: Jednak nie dzięki. Teraz postać uderza "za wcześnie" w sufit. Porównaj wcześniejszą wersję z direction z obecną, wejdź pod ten latający murek i skocz - postać uderzy w niewidzialny sufit.

 

//edit #2: Dwie sprawy

1: Ups, zły przycisk, proszę o połączenie postów

2: wersja z wbitym direction działa dobrze, tylko te teleportacje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast klocka "Move to Contact" wstawiłem klocek "execute piece of code" a w nim:

GML
/// Move to contact w górę lub dół w zależności od prędkości pionowej

if ( vspeed > 0 ) move_contact_solid( 270, 7 );

else move_contact_solid( 90, 7 );

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...