Darkhog Opublikowano 29 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 Więc robię sobie platformówkę, a ponieważ nie mam odwagi (jeszcze) zagłębiać się w GML, zrobiłem to na akcjach. Wszystko jest prawie bez glitchy, po za jednym szczegółem: Gdy schodzisz z platformy, gracz jest teleportowany trochę w kierunku w którym się poruszał. Efekt jest mniej widoczny przy szerszej masce kolizji dla gracza, jednakże wtedy gracz na końcu platformy chodzi w powietrzu co też jest niechciane. Plik gmz: http://www75.zippyshare.com/v/56390249/file.html Nie wiem jak się tego pozbyć, każda sugestia będzie mile widziana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 29 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 W Step wywal tego drugiego move contact solid w warunku z vspeed = 0. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darkhog Opublikowano 29 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 Mógłbyś podać numer linii? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 29 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 12 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darkhog Opublikowano 29 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 A, to... Niestety nie mogę, bo wtedy fizyka się dziwnie zachowuje. Ale wziąłem pozmieniałem trochę wartości (zmniejszyłem maksimum) w tym move contact i jest ok. //edit: Ogólnie to robiłem ten silnik posiłkując się tym tutkiem: . Zuploadowałem też poprawioną wersję (bez buga) jako gotowy silnik. Przyda się początkującym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 29 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 Nie zauważyłem żadnych dziwności po wywaleniu tego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darkhog Opublikowano 29 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 Nie zauważyłem żadnych dziwności po wywaleniu tego. Jak spadasz z większej wysokości to bohater jakby się odbija. Niezbyt estetycznie to wygląda. Ale tak jak mówiłem, pobawiłem się wartościami i jest dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 29 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 A no tak, więc powinno tam być w polu direction zamiast zmiennej direction to po prostu 270 czyli w dół. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darkhog Opublikowano 29 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 A no tak, więc powinno tam być w polu direction zamiast zmiennej direction to po prostu 270 czyli w dół. Dzięki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darkhog Opublikowano 29 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 //edit: Jednak nie dzięki. Teraz postać uderza "za wcześnie" w sufit. Porównaj wcześniejszą wersję z direction z obecną, wejdź pod ten latający murek i skocz - postać uderzy w niewidzialny sufit. //edit #2: Dwie sprawy 1: Ups, zły przycisk, proszę o połączenie postów 2: wersja z wbitym direction działa dobrze, tylko te teleportacje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 30 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 Tak zauważyłem to ale tutaj powinno być dobrze. https://forum.gmclan.org/index.php?showtopi...st&p=416415 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darkhog Opublikowano 30 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 A mógłbyś powiedzieć jak to poprawić? Nie chce mi się ściągać tego tylko dla fixa, zwłaszcza że nie mogę zastąpić projektu, gdyż zrobiłem więcej rzeczy takich jak pochylnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 30 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 Zamiast klocka "Move to Contact" wstawiłem klocek "execute piece of code" a w nim: GML /// Move to contact w górę lub dół w zależności od prędkości pionowej if ( vspeed > 0 ) move_contact_solid( 270, 7 ); else move_contact_solid( 90, 7 ); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się