hamtaren Opublikowano 25 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2013 Coś podobnego do C++, czego za cholerę nie potrafię w GMie zapisać. Mamy przykładową funkcję "pobierz", która pobiera argumenty, które są zmiennymi. Wywołuję funkcję pobierz(X1,Y1) i... Kod funkcji GML argument0 = mouse_x argument1 = mouse_y Chciałbym, żeby wartości X1 i Y1 się zmieniły po wywołaniu funkcji. Gdyby był tylko jeden argument użyłbym return i po sprawie, ale jak przekazać argument przez referencję z powrotem do zmiennej? (Dawno nic nie robiłem w C++, więc mogę mylić pojęcia, ale chyba dobrze wyjaśniłem jaki efekt chcę uzyskać) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 25 Listopada 2013 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2013 W zwykłym GM możesz użyć variable_local_set itp., ale na zmiennych globalnych to i tak nie działa, a mouse_x takową jest. Możesz ew. zrobić jakis sktrypt że przekazujesz stringiem nazwę zmiennej i potem w switchu wykonujesz operacje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hamtaren Opublikowano 25 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2013 Okazuje się, że mój główny błąd leżał w podawanych argumentach. Wpisując pobierz(X,Y), argument0 i argument1 przyjmowało wartości a nie nazwy zmiennych, więc to: GML argument0 = mouse_x argument1 = mouse_y nie miało sensu. Jednak, wywołując funkcję jako pobierz('X','Y') i używając variable_local_set, wszystko zadziałało tak jak chciałem. GML variable_local_set(argument0,mouse_x) variable_local_set(argument1,mouse_y) Dzięki gnysek :) Temat można zamknąć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się