Opisek Opublikowano 7 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2013 Witam! :bye1: Mam pewien problem, chcę, aby dało się kliknąć w miejsce z narysowanym obiektem przez draw, gdy się kliknie dzieje się akcja: GML game_save("savegame.sav"); Obrazek został narysowany skryptem: GML draw_sprite(spr_zapisz,567,1 + view_xview,567 + view_yview); Proszę o pomoc! Szukałem tego wszędzie i na forum, ale nigdzie tego nie znalazłem. :helpsmilie: Z góry dzięki B) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 7 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2013 Rozbuduj ten warunek: GML if(mouse_x>1 + view_xview and mouse_x<1 + view_xview+string_width(spr_zapisz)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Opisek Opublikowano 30 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 Zrobiłem to w ten sposób: To: GML if(mouse_x>1 + view_xview and mouse_x<1 + view_xview+string_width(spr_zapisz)) {game_save("savegame.sav")}; Wsadziłem w event left button, lecz nadal nie działa. Dobrze myślę, czy nie? Podpowiedz :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielus Opublikowano 30 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 event zwykłego kliknięcia uruchomi się tylko gdy klikasz na dany obiekt, jeśli więc rysujesz to w innym miejscu to nigdy nie będzie działać. Po pierwsze musisz więc zmienic even na global left release i to co tam wpiszesz wykona sie gdy klikniesz w dowolne miejsce. Musisz więc teraz ifami ograniczyc się do tego obrazka np jesli obrazek ma x=50 y=100 jego dlugosc to 150 a wysokosc 200 to będzie if( mouse_x>50 )&&( mouse_x<50+150 )&&( mouse_y>100 )&&( mouse_y<100+200 ) { save } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Opisek Opublikowano 30 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 Ok, ale gdzie znajdę ten event? Jest w eventach other, czy po prostu Key Relase? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielus Opublikowano 30 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 tam gdzie kliknięcie myszy tylko szukaj global left release Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Opisek Opublikowano 30 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 Dzięki!!! Działa! Tylko jeszcze poprzestawiam gdzie ma się kliknąć i gotowe! Leci ocena! ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 30 Listopada 2013 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 Zrobiłem to w ten sposób: To: GML if(mouse_x>1 + view_xview and mouse_x<1 + view_xview+string_width(spr_zapisz)) {game_save("savegame.sav")}; Wsadziłem w event left button, lecz nadal nie działa. Dobrze myślę, czy nie? Podpowiedz :) string_width do sprita? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 30 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 Aż dziwne że GM nie sypnął errora.A nie jednak napisał że nie działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się