Ryuq Opublikowano 30 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2013 Witam. wie ktoś może jak w latwy sposób zrobic postac npc chodzaca PO MESHU? Robilem chodzenie za pomoca dokumentów z https://code.google.com/p/gmogre3d/ no ale moja postać "na luzie" latała przez model od punktu do punktu... Oto kod tego NPC'a: Create: GML // STWORZ // ent_id = CreateEntity ("Robot.mesh"); //---- STWORZ ----// node_id = CreateRootChildSceneNode (); AttachEntityToSceneNode (ent_id, node_id); // WYMIARY POSTACI SetSceneNodeScale(node_id, 0.03, 0.03, 0.03); //--- WYMIARY POSTACI --// // Set robot idle animation anim_state_id = GetEntityAnimationState(ent_id, "Walk"); EnableAnimationStateLoop(anim_state_id, true); EnableAnimationState(anim_state_id, true); last_time = current_time; // ANIM STOP total_time = 0.0; last_posx = 0; last_posy = 150; last_posz = 0; GML Step: GMLRenderFrame (); AddAnimationStateTime(anim_state_id, (current_time - last_time) / 1000); last_time = current_time; chcę żeby chodził on przez PathNode'y [czyli te punkciki dla jego ścieżki] i tyle. I żeby nie przelatywał przy tym przez ściany. Jest jakiś może gotowy przykład czegoś takiego, lub ktoś może mi pomóc ? Korzystałem z tego "tutoriala" : http://code.google.com/p/gmogre3d/wiki/AdvancedTutorial1 no ale postać na mojej mapie latała sobie elegancko od jednego pathnode'a do drugiego, ignorujac ściany, i wybierajac sobie pierwszy lepszy taki punkcik, albo dostawała głupawki i zawieszała sie latajac od X do Y i tak w kółko. Chcę zrobić taka prosta baze dla NPC ktora bedzie lazila od punktu, do punktu, starajac sie nie powtarzac ich. Tylko nie wiem jak sie za to zabrac w 3D. TopDown to by to lekko poszlo, ale tutaj to troche słabiej ogarnac to idzie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nirvan Opublikowano 1 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2013 Ależ w gmogre takie coś robi się tak samo jak w top down ;) tylko dochodzi oś z ale to jest wysokość na jakiej jest entity, a to należałoby automatycznie dopasowywać, w gmogru chyba tylko fizyka była do tego. Była jakaś funkcja w gmOgru która aktualizowała entity według x i y instancji obiektu, więc możesz spróbować zrobić to top downowo. Żeby rozwiązać problem musiałbyś w miarę dokładnie wykrywać gdzie jest ściana ( x,y ) i nie tworzyć punktów do chodzenia tak żeby przez nią przechodziły. A żeby omijać i dojść do punktu to trzeba by już szukanie drogi dać, ale takie jak w 2D wystarczyłoby. Robiłem kiedyś ten tutek co przeslales i widzę oraz pamiętam że nie było tam ścian i omijania ich ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 1 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2013 Tak GMogre z tego co pamiętam nie miał żadnego wykrywania kolizji to tylko silnik graficzny. Kolizjami zajmuje się zbindowana do GMogre bilbioteka "Netwon physics" ale ta posiada bugi w GM8.1. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryuq Opublikowano 8 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2013 Dobra, a kto mi powie jak mogę postawić MOJA postac na terenie? Probowalem wszystkiego. Na modelu moja zbindowana z GMNewtonem postać bez problemu stała, a na głupim terenie z heightmapy nie chce, pojawia się pod nim. GetTerrainHeight i innych tego typu rzeczy próbowałem, doslownie wszystkiego ale nie moge trafić. W dokumentacji jest jedynie "Now run your game. It's that easy. You might want to set the Camera to start in a place that's over the terrain if it bothers you that its initial position is under the terrain. " Ale to mi zbyt wiele nie mowi o tym JAK to zrobić. Niby takie proste ale nie czaje. Pomoże ktoś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nirvan Opublikowano 8 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2013 Było to w przykładzie "paged geometry" zobacz w kodzie jaką funkcją kamerę w osi "Z" ustawia. Aa ja chyba zrezygnowałem w GMogre bo nie potrafiłem ustawić maski kolizji na teren właśnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się