Skocz do zawartości

Ryuq

Użytkownicy
  • Postów

    11
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje

  • Team
    Fuck Ozone

Osiągnięcia Ryuq

Chicken

Chicken (1/13)

0

Reputacja

  1. Okej działa. Wielkie dzieki :D A jak mogę zrobić aby za każdym razem taki obiekt był odwrócony o losowa wartość? nie żeby cały czas był taki sam, ale raz normalnie, raz do góry nogami itp?
  2. Witam, po zabiciu przeciwnika pokazuje sie obiekt obj_blood i on ma X klatek, różnych obrazków przedstawiajacych rozne efekty krwi. Jak mogę sprawić aby po zabiciu każdego przeciwnika, każdy obj_blood który się pojawi, miał Inna klatke wyswietlona? Chodzi mi o to że jak zabije jedna osobe, to pojawia sie obj_blood z klatka 1, zabije kolejna osobe, to pokazuje sie kolejny [tamten nie znika] tylko z klatka numer 3. Mam juz zrobione instance_create po zabiciu itp, tylko nie moge rozgryźć tego klatkowania. Z góry dziękuje za pomoc
  3. Witam, chcę zrobić izometryczne położenie kamery, tak żeby każdy "bloczek" który został narysowany był pod wiadomym kątem. http://gmc.yoyogames.com/index.php?showtopic=511544 Ten przyklad przydał mi się do przerobienia topdowna na izometrie, co nieco pomaga w robieniu mapy, Jednak nie wiem jak ustawić tą kamerę. Dałem GML d3d_set_projection(x,y+100,-100,x+100,y+100,0,0,0,1); To wygląda dziwnie, i w ogóle, próbowałem to ustawiać i jakieś głupoty wychodzą, a wszystko wygląda jakby camera była "pod ziemią" a nie od góry, jak to być powinno. Ktoś robił już coś takiego? ktoś pomoże? Z góry dziękuje za pomoc.
  4. Witam. Miałem pomysł na pewna gre izometryczna, ale z postaciami, bronia itp w 3d. Ale mam jeden problem, poniewaz nie wiem co zrobic z granatami i tego typu rzeczami. Gra ma byc shooter'em w czasie rzeczywistym, a tu raczej rzucanie typu że granat zawsze leci np do 5 kratki, zawsze po łuku niezbyt wchodzi w gre. Szczególnie że chcę aby te granaty mogły się odbić, na przykład od Domu. Budynki będa sprite'ami jednak w ich miejscach beda inne sprity ktore beda sluzyly do kolizji. Ale nie wiem jak teraz to rozwiazac. Korzystam z tego przykładu, ktory mi bardzo odpowiada: http://gmc.yoyogames.com/index.php?showtopic=446916 Tylko doszedlem do takiego momentu ze ta fizyka tak troche...nie wiem jak miala by byc wprowadzona. Mam te całe kolizje zrobione z pudeł w d3d ale jak ja "doczepic" ? To samo z kolizjami. Czy wtedy kolizje maja zostac jak sa [kolizja obj_gracz + obj_collide = zatrzymaj obj_gracz] czy musze je przerobic do danego silnika fizyki? Bullet? Newtone?
  5. Dobra, a kto mi powie jak mogę postawić MOJA postac na terenie? Probowalem wszystkiego. Na modelu moja zbindowana z GMNewtonem postać bez problemu stała, a na głupim terenie z heightmapy nie chce, pojawia się pod nim. GetTerrainHeight i innych tego typu rzeczy próbowałem, doslownie wszystkiego ale nie moge trafić. W dokumentacji jest jedynie "Now run your game. It's that easy. You might want to set the Camera to start in a place that's over the terrain if it bothers you that its initial position is under the terrain. " Ale to mi zbyt wiele nie mowi o tym JAK to zrobić. Niby takie proste ale nie czaje. Pomoże ktoś?
  6. Witam. wie ktoś może jak w latwy sposób zrobic postac npc chodzaca PO MESHU? Robilem chodzenie za pomoca dokumentów z https://code.google.com/p/gmogre3d/ no ale moja postać "na luzie" latała przez model od punktu do punktu... Oto kod tego NPC'a: Create: GML // STWORZ // ent_id = CreateEntity ("Robot.mesh"); //---- STWORZ ----// node_id = CreateRootChildSceneNode (); AttachEntityToSceneNode (ent_id, node_id); // WYMIARY POSTACI SetSceneNodeScale(node_id, 0.03, 0.03, 0.03); //--- WYMIARY POSTACI --// // Set robot idle animation anim_state_id = GetEntityAnimationState(ent_id, "Walk"); EnableAnimationStateLoop(anim_state_id, true); EnableAnimationState(anim_state_id, true); last_time = current_time; // ANIM STOP total_time = 0.0; last_posx = 0; last_posy = 150; last_posz = 0; GML Step: GMLRenderFrame (); AddAnimationStateTime(anim_state_id, (current_time - last_time) / 1000); last_time = current_time; chcę żeby chodził on przez PathNode'y [czyli te punkciki dla jego ścieżki] i tyle. I żeby nie przelatywał przy tym przez ściany. Jest jakiś może gotowy przykład czegoś takiego, lub ktoś może mi pomóc ? Korzystałem z tego "tutoriala" : http://code.google.com/p/gmogre3d/wiki/AdvancedTutorial1 no ale postać na mojej mapie latała sobie elegancko od jednego pathnode'a do drugiego, ignorujac ściany, i wybierajac sobie pierwszy lepszy taki punkcik, albo dostawała głupawki i zawieszała sie latajac od X do Y i tak w kółko. Chcę zrobić taka prosta baze dla NPC ktora bedzie lazila od punktu, do punktu, starajac sie nie powtarzac ich. Tylko nie wiem jak sie za to zabrac w 3D. TopDown to by to lekko poszlo, ale tutaj to troche słabiej ogarnac to idzie...
  7. A inne pytanie. Wybrać GmOgre3d czy Ultimate3d ? U3D stare ale ma support, a Gmogre3d tak niezbyt
  8. Witam. Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad wypróbowaniem biblioteki GmOgre3d (http://gmc.yoyogames.com/index.php?showtopic=455439) jednak na razie nie mam jak to pobrać [to trwa tak dłuuuuuuuuugo] i mam takie pytanie. Czy korzystając z GmOgre3d będe mógł użyć takich rzeczy jak Smart Body [http://www.ogre3d.org/forums/viewtopic.php?f=11&t=73261], SkyX [http://www.ogre3d.org/forums/viewtopic.php?f=11&t=67137] itp? Czy to niewykonalne, a GmOgre3d daje mi tylko takie "podstawowe" funkcje, ale zewnętrznych dodatków nie dołożę?
  9. Witam. Chciałbym podpiąć pod swoją grę proste obiekty XML, mam na przykład akcje "Set Variable" [w obiekcie "obj_player"] i w niej "Speed" ustawione na 10 A chciałbym na przykład żeby teraz ta wartość została odczytana z pliku player.xml z odpowiedniej linijki. Jakieś rady? http://gmc.yoyogames.com/index.php?showtopic=243107 Tego nie mogę pobrać, i w ogóle nie wiem o co w nim chodzi. Może jeszcze jakiś krótki tutorial jak sprawic żeby ewentualny phraser działał? Z góry dziękuję.
  10. Albo Antywirus. Mój AVG [wywalam] powoduje mi nie raz coś takiego. Dlatego przy projekcie wyłączam rzęcha.
  11. Witam. Korzystam z zagrzybiałego Ultimate3d i mam pewien problem. Otóż funkcja LoadTexture, za każdym razem muszę podawać ścieżkę do tekstury ręcznie. Nie chcę używać tego całego modelu "ich" .u3d tylko 3ds. No i tak mam folder Gfx i skrypt LoadTexture("gfx/wall.png",1); LoadTexture("gfx/floor.png",1); LoadTexture("gfx/ground.png",1); ... etc etc Ale jak będe chciał dodać kolejną mapę, z całkowicie nowymi teksturami, będę musiał męczyć się, dopisywać... Jakiś sposób na masowe pobieranie textur przy starcie gry z folderu "gfx" ? Bo mnie to dobija. Z góry dziękuje za pomoc.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...