Skocz do zawartości

Masowe Ładowanie Tekstur z folderu


Ryuq

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Korzystam z zagrzybiałego Ultimate3d i mam pewien problem.

Otóż funkcja LoadTexture, za każdym razem muszę podawać ścieżkę do tekstury ręcznie.

Nie chcę używać tego całego modelu "ich" .u3d tylko 3ds.

 

No i tak mam folder Gfx i skrypt

 

LoadTexture("gfx/wall.png",1);

LoadTexture("gfx/floor.png",1);

LoadTexture("gfx/ground.png",1);

... etc etc

Ale jak będe chciał dodać kolejną mapę, z całkowicie nowymi teksturami, będę musiał męczyć się, dopisywać...

 

Jakiś sposób na masowe pobieranie textur przy starcie gry z folderu "gfx" ? Bo mnie to dobija.

 

Z góry dziękuje za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to Ci coś pomoże, gdyż w ten sposób robiłem ładowanie pluginów dla gry :D

 

GML
log_add(2,"Wczytywanie listy pluginow i skryptow")

dir=file_find_first(working_directory+"/sys/plugins/*.plg",0)

while dir != '' {

execute_file(working_directory+string('/sys/plugins/')+string(dir)) //TO JEST AKCJA, U CB BEDZIE LoadTexture(dir,1)

dir=file_find_next()

}

file_find_close()

log_add(2,"Wszystkie pluginy wczytane pomyslnie")

room_goto_next()

 

Możesz usunąć log_add gdyż to do skryptu tworzącego logi, a tam gdzie execute_file to daj kod LoadTexture(dir,1)

Tam gdzie dir=file_find_first(working_directory+"/sys/plugins/*.plg",0)

w miejsce "/sys/plugins/" daj lokalizacje modeli a gdzie *.plg ich format np *.3ds.

 

Myślę że pomogłem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...