Ryuq Opublikowano 13 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2013 Witam. Korzystam z zagrzybiałego Ultimate3d i mam pewien problem. Otóż funkcja LoadTexture, za każdym razem muszę podawać ścieżkę do tekstury ręcznie. Nie chcę używać tego całego modelu "ich" .u3d tylko 3ds. No i tak mam folder Gfx i skrypt LoadTexture("gfx/wall.png",1); LoadTexture("gfx/floor.png",1); LoadTexture("gfx/ground.png",1); ... etc etc Ale jak będe chciał dodać kolejną mapę, z całkowicie nowymi teksturami, będę musiał męczyć się, dopisywać... Jakiś sposób na masowe pobieranie textur przy starcie gry z folderu "gfx" ? Bo mnie to dobija. Z góry dziękuje za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 13 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2013 Pobierz nazwy plików tekstur z konkretnego folderu scenerii w pętli i ładuj je do pamięci. https://gmclan.org/index.php?wiki=article&zm=56 (file_find_*) https://gmclan.org/index.php?wiki=article&zm=36 lub: https://gmclan.org/index.php?wiki=article&zm=34 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanXX Opublikowano 13 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2013 Może to Ci coś pomoże, gdyż w ten sposób robiłem ładowanie pluginów dla gry :D GML log_add(2,"Wczytywanie listy pluginow i skryptow") dir=file_find_first(working_directory+"/sys/plugins/*.plg",0) while dir != '' { execute_file(working_directory+string('/sys/plugins/')+string(dir)) //TO JEST AKCJA, U CB BEDZIE LoadTexture(dir,1) dir=file_find_next() } file_find_close() log_add(2,"Wszystkie pluginy wczytane pomyslnie") room_goto_next() Możesz usunąć log_add gdyż to do skryptu tworzącego logi, a tam gdzie execute_file to daj kod LoadTexture(dir,1) Tam gdzie dir=file_find_first(working_directory+"/sys/plugins/*.plg",0) w miejsce "/sys/plugins/" daj lokalizacje modeli a gdzie *.plg ich format np *.3ds. Myślę że pomogłem :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się