Luvac Opublikowano 7 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2013 Co jakis czas pokazuje mi się taki oto bład: ERROR in action number 1 of End Step Event for object object12: Error in expression:object2.x position 9: Unknown variable x Obiekt12 ma z klocka ustawione "move towards point", którego X= object2.x, a Y= object2.y W skócie obiektem2 steruje gracz, a objekt12 go goni. Błąd ten pojawia się od czasu do czasu i nie wiem kompletnie z jakiego powodu. Z gory dziekuje za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALT Opublikowano 7 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2013 X to nie to samo co x Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luvac Opublikowano 7 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2013 Tylko tak napisałem w poście, w kodzie sa oczywiscie "x". Inaczej by w ogole nie dzialalo zapewne, a ten blad pojawia się bez ostrzerzenia w trakcie rozgrywki. Niby wszystko ok, objekt mnie goni a nagle ERROR. :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 7 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2013 Dodaj przed tym warunek sprawdzający czy obiekt2 istnieje, bo jesli nie, to nie ma tez jego "x". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luvac Opublikowano 7 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2013 Istnieje caly czas, object2 to samochodzik, ktorym steruje gracz, nie znika on ani na chwile. Ale może to cos da, sprobuje. Nie wiem tylko jak w GML wyglada omijanie objektow "solid" podczas podazania do punktu:/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amaterasu Opublikowano 7 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2013 obiekt12 nie ominie niestety żadnego obiektu, ani solid, ani normalnego, ponieważ move_towards_point prowadzi do celu najkrótszą możliwą drogą od A do B - po prostej. Sprawdź, czy nie ma konfliktów nazw (czy jakieś obiekty/sprite'y/itp. nie mają takich samych nazw). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALT Opublikowano 7 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2013 Sprawdź duże i małe litery, nazwy itp.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luvac Opublikowano 7 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2013 Poszperałem jeszcze po necie i uzylem mp_potential_step(), wydaje sie ze dziala, bo narazie nie wyskakuje blad, ale moze to byc tylko kwestia czasu. Juz byly takie okresy kiedy wszystko bylo ok, a za jakis czas wyskakiwal w losowym momecie. Tak czy siak narazie jest ok. Dziekuje wszystkim za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 7 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2013 mp_potentional_step jest słabe bo zawiesi Ci się gdy obiekt będzie w zamkniętym pomieszczeniu z jedną kratką wyjścia a będziesz musiał dojść na przeciwległą stronę lepiej skorzystaj z tego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 8 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2013 https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=29026 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się