DRC Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Jak w temacie tworzę moją pierwszą trochę większą grę i w tym wątku będę chciał zamieszczać pytania na które nie znajdę odpowiedzi ani w internecie ani na forum, żeby nie zakładać co jakiś czas nowego tematu. Gra którą chcę stworzyć ma być o tematyce "rolniczej". Uprawianie ziemi maszynami rolniczymi itp. Oczywiście jak na razie wszystko w 2D. I jak to początkujący na samym początku napotkałem problem którego nie umie rozwiązać. Otóż problem dotyczy jazdy traktorem, a dokładniej chodzi o cofanie. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b78fb108a676dcb1.html Na zdjęciu przedstawiony jest mój problem, gdy cofam i naciskam np klawisze (strzałki) dól i lewo, mój pojazd skręca w prawo. A powinien skręcać w lewo. GML { sprite_index = object0 if ( keyboard_check( vk_up )) speed = 4 else if ( keyboard_check( vk_down )) speed = -2 if ( speed <> 0 ) { if ( keyboard_check( vk_right )) direction -= 2 else if ( keyboard_check( vk_left )) direction += 2 } if ( keyboard_check( vk_space )) speed = 0 friction = 0.1 image_angle = direction } I moje pytanie jest takie co muszę zmienić w kodzie, bo nie mogę do tego dojść a może na cofanie trzeba napisać osobny kod ? Proszę o pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Czemu tu masz tylko skręcanie w tył? A jak traktor do przodu jedzie to nie może skręcać? Chyba że źle zintrpretowałem kod bo nie masz klamr { } w 1 miejscu. Edit: To powinno być dobrze GML (create) flip = 1; GML (step) { sprite_index = object0 if ( keyboard_check( vk_up )) { speed = 4; flip = 1; } else if ( keyboard_check( vk_down )) { speed = -2; flip = -1; } if ( speed <> 0 ) { if ( keyboard_check( vk_right )) direction -= 2 * filp; else if ( keyboard_check( vk_left )) direction += 2 * filp; } if ( keyboard_check( vk_space )) speed = 0 friction = 0.1 image_angle = direction } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DRC Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Traktor jak jechał do przodu skręcał właśnie dobrze. A teraz z tym kodem jaki podałeś nie może bo wywala error. Co jest nie tak bo nie czaje. <_< Edit: Już doszedłem co jest nie tak w twoim kodzie :) zamiast "filp" miało być "flip". I teraz działa tak jak powinno :thumbsup: Dziex Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Jaki error? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2013 No patrz faktycznie literówka rzadko mi się to zdarza :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DRC Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2013 No patrz faktycznie literówka rzadko mi się to zdarza :D A może po prostu to był taki mały test dla początkującego hmm :twisted: Ale koniec off. Coś czuje że za niedługi czas odświeżę wątek z nowym problemem. A na razie dziękuję za pomoc :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DRC Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Po kolejnych kombinacjach jestem zmuszony odświeżyć temat z nowym pytaniem Otóż problem polega na tym że potrzebuje kodu który po wciśnięciu załóżmy litery "Q" połączy mi 2 obiekty. Obiektami tymi ma być traktor i maszyna. Ale aby podłączyć maszynę do traktora musiał bym podjechać nim bliżej. Do tego przydało by się aby maszyna jak bd już podczepiona pod traktor reagowała na dany klawisz, załóżmy wciskam "E" i ona zaczyna coś robić. Nad pracą maszyny postaram sobie dać rade sam. Mam nadzieje że dobrze opisałem mój problem. Proszę o pomoc kolejny raz :unsure: Z góry dziękuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALT Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Słowa kluczowe: GML if keyboard_check_pressed(ord("JAKAŚ_LITERKA")) i: GML if distance_to_object(cos)<=100 {...} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się