Skocz do zawartości

Pierwsza gra pytania


DRC

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie tworzę moją pierwszą trochę większą grę i w tym wątku będę chciał zamieszczać pytania na które nie znajdę odpowiedzi ani w internecie ani na forum, żeby nie zakładać co jakiś czas nowego tematu.

 

Gra którą chcę stworzyć ma być o tematyce "rolniczej". Uprawianie ziemi maszynami rolniczymi itp. Oczywiście jak na razie wszystko w 2D.

 

I jak to początkujący na samym początku napotkałem problem którego nie umie rozwiązać.

Otóż problem dotyczy jazdy traktorem, a dokładniej chodzi o cofanie.

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b78fb108a676dcb1.html

 

Na zdjęciu przedstawiony jest mój problem, gdy cofam i naciskam np klawisze (strzałki) dól i lewo, mój pojazd skręca w prawo. A powinien skręcać w lewo.

 

GML
{

sprite_index = object0

 

if ( keyboard_check( vk_up )) speed = 4

else

if ( keyboard_check( vk_down )) speed = -2

if ( speed <> 0 )

{

if ( keyboard_check( vk_right )) direction -= 2

else

if ( keyboard_check( vk_left )) direction += 2

}

 

if ( keyboard_check( vk_space )) speed = 0

 

friction = 0.1

 

image_angle = direction

}

 

I moje pytanie jest takie co muszę zmienić w kodzie, bo nie mogę do tego dojść a może na cofanie trzeba napisać osobny kod ? Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu tu masz tylko skręcanie w tył? A jak traktor do przodu jedzie to nie może skręcać? Chyba że źle zintrpretowałem kod bo nie masz klamr { } w 1 miejscu.

 

Edit:

 

To powinno być dobrze

GML (create)
flip = 1;

GML (step)
{

sprite_index = object0

 

if ( keyboard_check( vk_up )) { speed = 4; flip = 1; }

else

if ( keyboard_check( vk_down )) { speed = -2; flip = -1; }

if ( speed <> 0 )

{

if ( keyboard_check( vk_right )) direction -= 2 * filp;

else

if ( keyboard_check( vk_left )) direction += 2 * filp;

}

 

if ( keyboard_check( vk_space )) speed = 0

 

friction = 0.1

 

image_angle = direction

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Traktor jak jechał do przodu skręcał właśnie dobrze. A teraz z tym kodem jaki podałeś nie może bo wywala error. Co jest nie tak bo nie czaje. <_<

 

Edit: Już doszedłem co jest nie tak w twoim kodzie :) zamiast "filp" miało być "flip". I teraz działa tak jak powinno :thumbsup: Dziex

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No patrz faktycznie literówka rzadko mi się to zdarza :D

 

A może po prostu to był taki mały test dla początkującego hmm :twisted:

 

Ale koniec off.

 

Coś czuje że za niedługi czas odświeżę wątek z nowym problemem. A na razie dziękuję za pomoc :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kolejnych kombinacjach jestem zmuszony odświeżyć temat z nowym pytaniem

 

Otóż problem polega na tym że potrzebuje kodu który po wciśnięciu załóżmy litery "Q" połączy mi 2 obiekty.

Obiektami tymi ma być traktor i maszyna. Ale aby podłączyć maszynę do traktora musiał bym podjechać nim bliżej.

Do tego przydało by się aby maszyna jak bd już podczepiona pod traktor reagowała na dany klawisz, załóżmy wciskam "E" i ona zaczyna coś robić.

Nad pracą maszyny postaram sobie dać rade sam.

 

Mam nadzieje że dobrze opisałem mój problem.

Proszę o pomoc kolejny raz :unsure: Z góry dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...