MaxGaming Opublikowano 26 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2013 Chciałem obrócić obiekt najpierw za pomocą opcji w edytorze room instance proporties, potem kodem w creation code: GML image_angle=45; próbowałem też dla pewności(choć wiem, że to nie ma sensu): GML image_angle=45; direction=45; Ale obiekt był prostokątem przy czym mask nie jest modyfikowany, i kiedy go obracam tworzy się kwadrat z nim jako jakby przekątną. Schemat: gdzie czarny obrócony prostokąt ma symbolizować mój obiekt, a szara ramka to mask(tak mi się wydaje, po tym jak próbuje omijać bohaterem ten obiekt). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ereg Opublikowano 26 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2013 sprawdz w GM / sprite czy mas aktiwowany precise collision Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 26 Lipca 2013 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2013 Jeśli robisz image_angle, to maska powinna się obracać z obiektem. Powiedz czym sprawdzasz kolizje? Może używasz złej funkcji do tego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaxGaming Opublikowano 27 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2013 @ereg: włączony @gnysek: sprawdzam w ten sposób, że nie mogę poruszyć się graczem "po tym kwadracie". GML ///Move if(keyboard_check(gsMoveUp)) { if!(collision_line(x, y, x, y-ssSpeed, pBlock, 0, 1)) { y-=ssSpeed; }; }; if(keyboard_check(gsMoveDown)) { if!(collision_line(x, y, x, y+ssSpeed, pBlock, 0, 1)) { y+=ssSpeed; }; }; if(keyboard_check(gsMoveLeft)) { if!(collision_line(x, y, x-ssSpeed, y, pBlock, 0, 1)) { x-=ssSpeed; }; }; if(keyboard_check(gsMoveRight)) { if!(collision_line(x, y, x+ssSpeed, y, pBlock, 0, 1)) { x+=ssSpeed; }; }; Ważniejsze uwagi: gsMove... - zmienne z klawiszologiom. ssSpeed - prędkość gracza, pBlock - parent wszelkiego rodzaju obiektów nie pozwalających na "wejście w nich". Reszta kodu chyba zrozumiała. @e: Mam już błąd. Dzięki ereg(za uwagę o precision) i tobie gnysek(za uwagę o kodzie sprawdzania drogi) :D Bo sprite ma precision, ale w kodzie jest linia nie precyzyjna, wystarczyło 0 zamienić na 1. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się