Skocz do zawartości

Błąd z obracaniem


Rekomendowane odpowiedzi

Chciałem obrócić obiekt najpierw za pomocą opcji w edytorze room instance proporties, potem kodem w creation code:

GML
image_angle=45;

próbowałem też dla pewności(choć wiem, że to nie ma sensu):

GML
image_angle=45;

direction=45;

Ale obiekt był prostokątem przy czym mask nie jest modyfikowany, i kiedy go obracam tworzy się kwadrat z nim jako jakby przekątną.

Schemat:

zx1x.png

gdzie czarny obrócony prostokąt ma symbolizować mój obiekt, a szara ramka to mask(tak mi się wydaje, po tym jak próbuje omijać bohaterem ten obiekt).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ereg: włączony

 

@gnysek: sprawdzam w ten sposób, że nie mogę poruszyć się graczem "po tym kwadracie".

GML
///Move

if(keyboard_check(gsMoveUp))

{

if!(collision_line(x, y, x, y-ssSpeed, pBlock, 0, 1))

{

y-=ssSpeed;

};

};

if(keyboard_check(gsMoveDown))

{

if!(collision_line(x, y, x, y+ssSpeed, pBlock, 0, 1))

{

y+=ssSpeed;

};

};

if(keyboard_check(gsMoveLeft))

{

if!(collision_line(x, y, x-ssSpeed, y, pBlock, 0, 1))

{

x-=ssSpeed;

};

};

if(keyboard_check(gsMoveRight))

{

if!(collision_line(x, y, x+ssSpeed, y, pBlock, 0, 1))

{

x+=ssSpeed;

};

};

 

Ważniejsze uwagi: gsMove... - zmienne z klawiszologiom. ssSpeed - prędkość gracza, pBlock - parent wszelkiego rodzaju obiektów nie pozwalających na "wejście w nich". Reszta kodu chyba zrozumiała.

 

@e: Mam już błąd. Dzięki ereg(za uwagę o precision) i tobie gnysek(za uwagę o kodzie sprawdzania drogi) :D Bo sprite ma precision, ale w kodzie jest linia nie precyzyjna, wystarczyło 0 zamienić na 1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...