SimianVirus7 Opublikowano 24 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2013 Witam. Problem polega na tym iż nie wiem jak połączyć obiekt z drugim [ pistolet z bohaterem]. Chcę zrobić skrzynkę losującą bronie [tak jak w Call of Duty 5 WaW] ale nie wiem jak połączyć wylosowaną broń z bohaterem tzn: broń pojawia się na bohaterze ale nie porusza się z nim [zrobiłbym tylko zamianę "sprite'ów" ale bronie to nie tylko pistolety, a przecież karabin nie strzela jednym nabojem]. Jeśli ktoś zna inny sposób by zrobić taką skrzynkę i "wisi" mu to czy wykorzystam jego metodę czy nie to chętnie posłucham. podsumowanie w skrócie: jak "zespawać 1 objekt z 2 obiektem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ninja Opublikowano 24 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2013 Możesz zrobić to tworząc zmienną id dla obiektu broni gracza: GML // Create BronID = 123; // Przy losowaniu broni: // 1. Losowanie wylosowana = choose( oBron1, oBron2, oBron3, oBron4 ); // 2. Sprawdzanie czy mamy juz bron, jesli tak to niszczymy ja if( BronID != 123 ) with( BronID ) instance_destroy(); // 3. Dajemy mu bron BronID = instance_create( x, y, wylosowana ); // Teraz co step niesiemy broń za graczem // Step if( BronID != 123 ) {// Jesli mamy bron BronID.x = x; BronID.y = y; } To powinno działać :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SimianVirus7 Opublikowano 24 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2013 Szczerze mówiąc to w gml'u jestem zielony i niewiele tu zrozumiałem [oczywiście cieszę się za twój czas poświęcony temu postu] i ja wole iśc za około [nie przez gml], a jeszcze lepiej wole się uczyć przez przykłady innych i nie mógł byś powiedzieć jak połączyć dwa obiekty albo jakiś kod napisać [ jak by co to ja ci nie rozkazuje ]. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cysior Opublikowano 24 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2013 W stepie obiektu który jest bronią gracza, daj x = nazwaobjgracz.x y= nazwaobjgracz.y Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriso99 Opublikowano 24 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2013 korzystajmy ze zmiennej bron kolizja z bronia(podnoszenie broni) GML bron=1 raczej step(jak nabierzesz doświadczenia to będziesz kombinował) GML switch(bron)//nasza aktualna broń { case 1: bron_sprite=spr_bron1 break//jeżeli nasza broń to 1 to sprite broni= spr_bron1 case 2: bron_sprite=spr_ak47 break case 3: bron_sprite=spr_colt break } draw GML draw_sprite_ext(sprite_index,image_index,x,y,image_xscale,image_yscale,image_angle,image_blend,image_alpha)//rysujemy ludka draw_sprite_ext(bron_sprite,image_index,x,y,image_xscale,image_yscale,image_angle,image_blend,image_alpha)//rysujemy bron ludka</span></span> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SimianVirus7 Opublikowano 25 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2013 Ok, udało mi się "zespawać obiekty" ale mam kolejny problem, iż gdy wylosowałem tą broń ona nie obraca się wokół bohatera. Dołączam wideo : http://uploaduj.net/D4dbde/gmclan-obiekt-colt-problem-avi/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 25 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2013 GML lengthdir_x(o_player.y + tu podajesz odległość y broni od bohatera w kierunku 0, direction) lengthdir_y(o_player.y + tu podajesz odległość y broni od bohatera w kierunku 0, direction) Pokombinujesz trochę i na pewno Ci wyjdzie kod musisz wpisać w step broni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ereg Opublikowano 25 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2013 aby bron celowala v kierunku vidzenia gracza to uzyj GML draw_sprite_ext(bron_sprite,image_index,x,y,image_xscale,image_yscale,_gracz.direction,image_blend,image_alpha)//rysujemy bron ludka</span></span> jak ma sie porusac po obvodu kregu to jak pisze Lechu4444, albo tez moznaGML delka=20; //delka-dlugosc od osy trza zmierzyc. uhel=degtorad(raketka.direction); x=_gracz.x-sin(uhel)*delka; y=_gracz.y-cos(uhel)*delka; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SimianVirus7 Opublikowano 25 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2013 Nie udało mi się nic z tym zrobić może jak wytłumaczę co robię krok po kroku to gdzieś znajdzie się błąd: robię sprite w gimpie .png -> otwieram w GM -> klikam edit sprite -> animation -> rotation sequence -> counter- clockwise -> tworze obiekt, a w nim : [dołączam zdjęcia] http://zapodaj.net/c8dbd00d8d74f.png.html http://zapodaj.net/fb82806fa64f3.png.html http://zapodaj.net/ffe1c5cb68a6e.png.html PS: prosiłbym o to by przy skryptach z GML pisać gdzie to umieścić czy w "create" czy w "step" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 25 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2013 GML lengthdir_x(o_player.y + tu podajesz odległość y broni od bohatera w kierunku 0, direction) tu jest blad nie o_player.y tylko o_player.x Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ereg Opublikowano 26 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2013 mno podany sposob: GML Information about object: o_hrac Sprite: s_player Solid: false Visible: true Depth: 0 Persistent: false Parent: <no parent> Mask: <same as sprite> Create Event: execute code: // instance_create(x,y+22,o_vecL); instance_create(x,y-22,o_vecP); Step Event: execute code: // direction=point_direction(x,y,mouse_x, mouse_y); image_angle=direction; ______________________________________________________ Information about object: o_vecL Sprite: s_colt Solid: false Visible: true Depth: 0 Persistent: false Parent: <no parent> Mask: <same as sprite> Step Event: execute code: delka=22; //delka-dlugosc od osy trza zmierzyc. uhel=degtorad(o_hrac.direction); // "-" leva strona x=o_hrac.x-sin(uhel)*delka; y=o_hrac.y-cos(uhel)*delka; if (!keyboard_check(ord("Q")) ) {image_angle=o_hrac.direction; }; // tylko dla pokazania mozliwosci ______________________________________________________ Information about object: o_vecP Sprite: s_colt Solid: false Visible: true Depth: 0 Persistent: false Parent: <no parent> Mask: <same as sprite> Step Event: execute code: // delka=22; //delka-dlugosc od osy trza zmierzyc. uhel=degtorad(o_hrac.direction); // "+" prava strona x=o_hrac.x+sin(uhel)*delka; y=o_hrac.y+cos(uhel)*delka; if (!keyboard_check(ord("E")) ) {image_angle=o_hrac.direction; };// tylko dla pokazania mozliwosci ______________________________________________________ Information about object: o_info Sprite: <no sprite> Solid: false Visible: true Depth: 0 Persistent: false Parent: <no parent> Mask: <same as sprite> Draw Event: execute code: draw_text(10,10,"Left hand Q#Right hand E"); ______________________________________________________ sprite s_player: w=32 h=32 originx=16 originy=6 sprite s_colt: w=32 h=16 originx=4 originy=7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SimianVirus7 Opublikowano 26 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2013 Broń obraca się w okół postaci i w kierunku widzenia bohatera, lecz znowu problem, dołączam wideo w którym widać jakie skrypty wykorzystałem i jak to widać w grze: Online: http://video.anyfiles.pl/GMCLAN+-+znowu+pr...ery/video/74771 do pobrania [jakby online nie działało] http://uploaduj.net/D4dc44/i-znowu-problem-avi/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ereg Opublikowano 26 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2013 ta bron to jakas proca czy co? nieidentyfikuje kdzie ma byc przednia strona i kdzie ma byc os(origin sprite) obracania sprite broni. na videu to cos obraca sie jakby mial origin na 0,0. sprawdz to a jak bedzie problem pokumaj nad mym postem z 13:29(przyklad) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SimianVirus7 Opublikowano 26 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2013 ta bron to jakas proca czy co? nieidentyfikuje kdzie ma byc przednia strona i kdzie ma byc os(origin sprite) obracania sprite broni. na videu to cos obraca sie jakby mial origin na 0,0. sprawdz to a jak bedzie problem pokumaj nad mym postem z 13:29(przyklad) Lol, "kdzie" raz się pomylić to rozumiem ale 2 razy ? i nie proca tylko pistolet jak sama nazwa wskazuje "obj_colt", a z odpowiedzi o godz. 13:29 to najmniej się dowiedziałem, a w przykładzie nie ma nic co do tej pory bym nie wykorzystał. [mogłeś chociaż wyjaśnić co to jest "origin"] /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// Broń obraca się w okół postaci i w kierunku widzenia bohatera, lecz znowu problem, dołączam wideo w którym widać jakie skrypty wykorzystałem i jak to widać w grze: Online: http://video.anyfiles.pl/GMCLAN+-+znowu+pr...ery/video/74771 do pobrania [jakby online nie działało] http://uploaduj.net/D4dc44/i-znowu-problem-avi/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaxGaming Opublikowano 26 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2013 [mogłeś chociaż wyjaśnić co to jest "origin"] Co ty wiesz o GM jak nie wiesz co to orgin?? Sprtie i tam masz ustawienia orgina wraz z podglądem. Piszę wyraźnie "Orgin"! Pod liczbą ramek w sprite. To oś wokół której obraca się sprite! Tak offtop-owo: po jaką cholerę używasz nawiasów kwadratowych?? W obu przypadkach powinien być okrągły... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 26 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2013 Lol, "kdzie" raz się pomylić to rozumiem ale 2 razy ? On jest z Czech. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ereg Opublikowano 26 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2013 v przykladu jest origin uzyty. jak nievies, to jest v GM klavisz F1 a tam odszukasz origin a bedzies viedziel, ze origin to jest punkt v sptrie do ktorego jest przyciepoina instance (x,y bo instance niema v roomie zaden rozmiar) a tez vokol ktorego sie sprite obraca nic v zlem ,ale ja cie nieucze GM, ale tylko radze skroty jakie commands uzyvac by osiognoc cel jak mozna najlatviej :thumbsup: co do to "colt", to zartovalem, ale doopravdy nierozpoznaje kdze by mial miec origin= punkt vokol ktorego sie ma obracac. zapevne czesc problemu jest tam. jak spravdisz origin to mozna dalej video jest dobre, ale davaj prosze i slovny popis problemu "kdzie" no tak przeoczylem :) przepraszam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SimianVirus7 Opublikowano 26 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2013 1.Origin - wiedziałem w praktyce, nie wiedziałem w teorii :P 2. Nawiasy kwadratowe bardziej mi się podobają i szybciej się je robi. ereg mi się wydaje czy ty masz nawyk pisania "v" zamiast "w" i tak część problemu chyba właśnie tam się znajduje ale narazie nie mam czasu żeby doprecyzować "origin" bo w GM siedze najczęściej od 17.00 godziny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaxGaming Opublikowano 26 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2013 Nie wiem czy serio jesteś z Czech, ale jeżeli tak to mała uwaga: zamiast 'w' piszesz 'v' - powinno być np: wokół zamiast vokol(bo rozumiem, że możesz mieć problem z napisaniem polskich znaków ze względu na klawiaturę, dlatego się ich nie czepiam), albo niema w roomie zamiast niema v roomie. Niemniej można bez problemu załapać o co coman ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SimianVirus7 Opublikowano 26 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2013 On jest z Czech. O... nie zauważyłem, jak tak to przepraszam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 26 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2013 Nie wiem czy serio jesteś z Czech, ale jeżeli tak to mała uwaga: zamiast 'w' piszesz 'v' - powinno być np: wokół zamiast vokol(bo rozumiem, że możesz mieć problem z napisaniem polskich znaków ze względu na klawiaturę, dlatego się ich nie czepiam), albo niema w roomie zamiast niema v roomie. Niemniej można bez problemu załapać o co coman ;) Zajrzyj tutaj niedowiarku: http://www.forum.velkejchytrak.cz/viewtopi...f=16&t=2140 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ereg Opublikowano 26 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2013 mieskazm niedaleko granicy i polski uczylem sie tylko na TV i kdy czytalem v ksiozkach.... bardzo davno temu. dlatego tez "w" kontra "v" mi vychodzi czesto bo to jest poprostu czeskie :) jak mie zrozumiecie to vsystko gra. (moj englisch jest duzo gorzsy <_< ) tutaj pisze, bo jest zabavne czytac i pisac po polsku i starac sie pomoc. sproboj zrozumiec co sie robi v tym kodu i niebedziesz miec problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SimianVirus7 Opublikowano 26 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2013 tutaj pisze, bo jest zabavne czytac i pisac po polsku i starac sie pomoc. sproboj zrozumiec co sie robi v tym kodu i niebedziesz miec problem. " I starać się pomóc", kolego (jeśli moge się tak do ciebie zwracać) pobrałem twój przykład i przestudiowałem go i w końcu udało mi się osiągnąć to co chciałem, broń świetnie reaguje na bohatera i jego ruchy, jednym słowem POMOGŁEŚ !, a wszyscy inni którzy chcieli mi pomóc to bardzo dziękuje i już wiem, że żeby zrobić dobrą grę trzeba po prostu znać choć troche GML. Dziękuje i temat do zamknięcia. :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ereg Opublikowano 26 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2013 bardzo sie cziesze kolego :thumbsup: radze trzymaj sie GML, mozna z nim bardzo duze cuda zrobic! czycie udanej gry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się