Easeful Opublikowano 12 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2013 Zainteresowałem się ostatnio tworzeniem gier 3D, chciałbym poćwiczyć swoje umiejętności, ale nie wiem jaki silnik 3D wybrać. Ten wbudowany w Game Maker'a 8 "d3d" prezentuje się całkiem sympatycznie, ale domyślam się, że nie jest z najwyżej półki i jego zasób funkcji oraz efektywność mogą być ograniczone. Mam też do wyboru nowy Game Maker: Studio, ale jako że ostatnimi czasy w ogóle nie śledziłem nowości ze świata GM'a, nie mam o nim zielonego pojęcia. Jest dla mnie opcją, ponieważ na bank jest tam jakiś nowszy, może zupełnie inny wbudowany silnik 3D. No i ostatnia możliwość - biblioteka DLL z silnikiem 3D, lecz nie wiem jaką wybrać. No nic, proszę o jakieś pomocne porady. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 12 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2013 GM ma przestarzały silnik 3D, ten w GMS także. Nie nie ma żadnego wsparcia modeli ze szkieletową animacją. Nie ma żadnych funkcji z kolizjami czy fizyką więc wszystko musisz robić od zera. Engine światła też jest do bani bo wspiera mało świateł na raz i nie ma dynamicznych cieni. Co nie znaczy że nie idzie ich zrobić. Widziałem na forum yoyo próby zrobienia dynamicznych cieni na surface ale wiadomo to GM więc prędkość działania takich rozwiązań jest zerowa xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 12 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2013 GMOgre3D podobno się dobrze sprawuje... ale czy jest sens? Nie lepiej od razu na Ogre3D? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 12 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2013 GMogre nie jest już wspierane i nie działa dobrze w GM8+ robiłem tego ponga na nim w GM8.1. I mogę powiedzieć tylko tyle że praca z GMogre na GM8+ to istny horror xD Mi np często się zdarzało że fizyka się wyłączała z niewiadomych przyczyn i co trzeba było zrobić? Przenieść pliki z materiałami do innego folderu lol. Ale jest jeden plus robienia gry 3D w GM. Jak byłeś słaby z matematyki i fizyki w szkole to masz teraz okazje się tego nauczyć bo bez tej wiedzy ( szczególnie trygonometrii ) nic nie zrobisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Easeful Opublikowano 12 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2013 Jednak stwierdziłem, że zacznę od d3d. Trygonometrię to ja w szkole dopiero zaczynam xD Pytanie przy okazji: Czemu światło(d3d_light_define_point()) nie pada na ziemię(d3d_draw_floor()) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 12 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2013 Trzeba najpierw włączyć tryb cieni. d3d_set_lighting(true); i jeszcze to zdefiniowane wcześniej światło d3d_light_enable(numerświatła, true); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Easeful Opublikowano 12 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2013 No to już miałem zrobione, światło normalnie pada na przykład na blok, ale na ziemię już nie. GML d3d_start(); d3d_set_lighting(true); d3d_set_perspective(true); d3d_light_define_point(1,x,y,100,512,c_white); d3d_light_enable(1,1); GML d3d_transform_set_identity(); d3d_transform_add_rotation_z(image_angle); d3d_transform_add_translation(x,y,0); d3d_draw_block(-8,-8,0,8,8,16,background_get_texture(bgHero),3,3); d3d_transform_set_identity(); d3d_draw_block(100,100,1,room_width-100,room_height-100,2,background_get_texture(bgGrass),ceil(room_width/35),ceil(room_height/35)); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 12 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2013 Po 1 światło w gm działa na normalach więc prawdopodobnie po prostu krawędzi floora jest za daleko od światła i dlatego nie jest oświetlona plus bodajże właśnie normale d3d_floor są ustawione na odwrócone tzn że jest to w pewnym sensie (jeśli chodzi o oświetlenie) bardziej sufit niż floor :P (Nie ma to splecionego wpływu na point light ale na direction light już bardziej) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się