JerryJohn Opublikowano 30 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2013 Witam, mam pewien problem, otóż: Zmienia się view_angle[0]: GML view_angle[0] -= ( (view_wport[0]/2 ) - window_mouse_getx())*0.1; window_mouse_set( (view_wport[0]/2 ) ,0); a obiekt oHUD przyjmuje: GML x = view_xview[0]; y = view_yview[0]; oraz origin jego sprite'a znajduje się w punkcie (0,0). Efekt jest taki że obraca się razem z viewem, więc doszedłem do wniosku że HUD trzeba obrócić o kąt przeciwny do kąta view_angle[0], sęk w tym że jego origin jest w (0,0), a zdaje się view jest obracany względem jego środka (?), więc trzeba to obrócić jakoś inaczej, tudzież skorygować położenie rysowania HUDa i tutaj zwracam się z prośbą o pomoc bo nie mam pojęcia jak ;) Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 30 Czerwca 2013 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2013 https://gmclan.org/index.php?sciagnijplik=210 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JerryJohn Opublikowano 30 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2013 Działa ładnie, tylko że jedynie jeśli chodzi o rysowanie sprite, sam obiekt dalej jest obrócony razem z view, przez co nie działają eventy typu Left Pressed itp (przynajmniej nie tak jak powinny), mam nadzieje że wiadomo co mam na myśli ;) Podejrzewam że trzeba cały obiekt odpowiednio przesunąć i obrócić, samo rysowanie nie wystarczy :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
iPablo Opublikowano 30 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2013 Działa ładnie, tylko że jedynie jeśli chodzi o rysowanie sprite, sam obiekt dalej jest obrócony razem z view, przez co nie działają eventy typu Left Pressed itp (przynajmniej nie tak jak powinny), mam nadzieje że wiadomo co mam na myśli ;) Podejrzewam że trzeba cały obiekt odpowiednio przesunąć i obrócić, samo rysowanie nie wystarczy :) A dodałeś to co w drawie też do stepu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JerryJohn Opublikowano 30 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2013 Udało mi się znaleźć rozwiązanie. Dla potomnych: GML x = view_xview[0] + view_wview[0]/2 + lengthdir_x(x_offset-view_wview[0]/2,-view_angle[0]) + lengthdir_x(y_offset-view_hview[0]/2,-view_angle[0]-90); y = view_yview[0] + view_hview[0]/2 + lengthdir_y(x_offset-view_wview[0]/2,-view_angle[0]) + lengthdir_y(y_offset-view_hview[0]/2,-view_angle[0]-90); image_angle = -view_angle[0]; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smartboy Opublikowano 1 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2013 Udało mi się znaleźć rozwiązanie. Dla potomnych: GMLx = view_xview[0] + view_wview[0]/2 + lengthdir_x(x_offset-view_wview[0]/2,-view_angle[0]) + lengthdir_x(y_offset-view_hview[0]/2,-view_angle[0]-90); y = view_yview[0] + view_hview[0]/2 + lengthdir_y(x_offset-view_wview[0]/2,-view_angle[0]) + lengthdir_y(y_offset-view_hview[0]/2,-view_angle[0]-90); image_angle = -view_angle[0]; Wklej cały kod jeśli możesz co w czym masz,bo ja mam ten sam problem od wieków i nie ogarniam a wygląda to lipnie jak się HUD obraca z view`em. :sp_ike: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 1 Lipca 2013 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2013 Powinno Ci wystarczyć: https://gmclan.org/index.php?sciagnijplik=210 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się