Skocz do zawartości

kilka pytan


edox

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam kilka pytań 1 jak zrobić w grze progres bar który będzie pokazywał ile plików wczytał i na końcu będzie można kliknąć i wbic do gry drugie jest jak zrobić wczytywanie plików grafik dzwieków moje 3 pytanie jak zrobić AI ruch atak pasywny ja atakuje on odpowie ogniem agresywny atakuje sam oraz pasek życia i osłony pochłaniacz szkod czyli 20 na hp /a 80 na osłone dmg playera idzie pasek hp ma sie kurczyc od bokow czyli tak >-------< >--< i regeneracje osłony iles osłony na iles sekund

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczytywanie zasobów jest świetnie opisane w dokumentacji.

Pasek postępu i HP to zwykłe procenty. Wystarczy rysować pasek na odpowiednią długość.

AI zrób samo agresywne. Pasywne po prostu przełącza się na agresywne w odpowiednim czasie.

 

Poza tym w jaki sposób kodujesz, skoro nie działa Ci klawisz enter?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a możesz mi to wyjasnic i dac przykładowy kod a wiesz jak zrobic spawner poszczegolnych npc przypisało by im sie np npc_id=1 2... i ustawienie ile danych npc ma byc na mapie jaki czas po zabiciu ma je spawnowac losowo wybrane miejsce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a możesz mi to wyjasnic i dac przykładowy kod a wiesz jak zrobic spawner poszczegolnych npc przypisało by im sie np npc_id=1 2... i ustawienie ile danych npc ma byc na mapie jaki czas po zabiciu ma je spawnowac losowo wybrane miejsce
Edox, o ile masz jakiekolwiek umiejętności wystarczy się zastanowić i sam znajdziesz odpowiedzi...

A wczytywanie to przede wszystkim funkcje typu:

GML
globalvar sprite1;

sprite1=sprite_add_sprite("sprtie.png");

ew.:

GML
globalvar sprite1;

sprite1=sprite_add("sprtie.png", ilosc_klatek, czy_usunac_tlo, efekt_smooth, x_orginalu, y_orginalu);

Spawner:

GML
if(instance_number(obj) < normalna_ilosc_npc && alarm[0] != -1)

{

alarm[0]=xczasu;

}

Alarm 0:

GML
var _inst;

_inst=instance_create(x, y, obj);

_inst.npc_id=1;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...