King Crimson Opublikowano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2013 Witam. Tworzę strzelaninę 3d i mam problem z torem lotu pocisku - nie wiem jak ustawić odpowiednią proporcję między jego prędkością poziomą i w wymiarze z. Pocisk jest tworzony w miejscu widoku z pierwszej osoby oraz na tym samym depth i chciałbym, aby po wystrzeleniu leciał dokładnie środkiem ekranu - ani nie zbaczał w dół ani w górę. Próbowałem to zrobić sinusami, ale nic mi nie wychodziło. Rysunek: Potrzebuję wzory na speed i speedek aby prędkość rzeczywista pocisku (przekątna) wynosiła 30. speed - prędkość pozioma speedek - prędkość pionowa (np. przy 1 unosi się o 1 depth na klatkę, przy -5 opada o 5 depth na klatkę) global.kamera_direction - kąt pionowy kamery np.: przy 0 kamera jest poziomo przy 30 kamera jest lekko pod górę przy 90 kamera jest całkowicie do góry przy -30 kamera lekko w dół przy -90 kamera całkowicie w dół Z góry dziękuję za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2013 Jeśli będzie źle to proszę mnie poprawić. Wg. rysunku to wydaje mi się że: GML predkoscRzeczywista = 30; radiany = pi / 180 * global.kamera_direction; speed = cos(radiany) * predkoscRzeczywista; speedek = -(sin(radiany) * predkoscRzeczywista); //speedek = sin(radiany) * predkoscRzeczywista;</span> @EDIT Gm ma odwróconą oś Y więc speedek = -(sin(radiany) * predkoscRzeczywista); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2013 ewentualnie GML speed = lengthdir_x( 30, global.kamera_direction ); speedek = lengthdir_y( 30, global.kamera_direction ); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
King Crimson Opublikowano 20 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2013 Oba sposoby działają, wielkie dzięki :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się