Witam. Tworzę strzelaninę 3d i mam problem z torem lotu pocisku - nie wiem jak ustawić odpowiednią proporcję między jego prędkością poziomą i w wymiarze z. Pocisk jest tworzony w miejscu widoku z pierwszej osoby oraz na tym samym depth i chciałbym, aby po wystrzeleniu leciał dokładnie środkiem ekranu - ani nie zbaczał w dół ani w górę. Próbowałem to zrobić sinusami, ale nic mi nie wychodziło.
Rysunek:
Potrzebuję wzory na speed i speedek aby prędkość rzeczywista pocisku (przekątna) wynosiła 30.
speed - prędkość pozioma
speedek - prędkość pionowa (np. przy 1 unosi się o 1 depth na klatkę, przy -5 opada o 5 depth na klatkę)
global.kamera_direction - kąt pionowy kamery np.:
przy 0 kamera jest poziomo
przy 30 kamera jest lekko pod górę
przy 90 kamera jest całkowicie do góry
przy -30 kamera lekko w dół
przy -90 kamera całkowicie w dół
Z góry dziękuję za pomoc