Styxu2153 Opublikowano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2013 Witam wszystkich :D Mam problem i prosiłbym o jego rozwiązanie :) Chciałbym tylko się dowiedzieć, jak zrobić aby tekst po wczytaniu z pliku .ini, jeśli jest długi, to nie wybiegał poza room, tylko w pewnym ustalonym miejscu, skoczył do następnej linii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2013 W tekście dodaj co jakiś czas (na wyczucie) znak "#" - on powoduje przeniesienie do następnej linii. Ale to trochę niedokładna metoda i, no właśnie, na wyczucie. Jeśli to Cię nie zadowoli, to poczekaj na kogoś innego (aka lepszego). ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Styxu2153 Opublikowano 10 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2013 A no właśnie chodzi mi o trochę inne rozwiązanie. Tak żebym i nie musiał na wyczucie, ale też żebym mógł swobodnie manipulować informacjami w .ini. :P W każdym bądź razie, dzięki za odpowiedź :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cysior Opublikowano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2013 http://courses.engr.illinois.edu/ece390/re...nt/varfont.html Dodawaj do zmiennej szerokość czcionki w pixelach, jeżeli osiągnie wartość wiekszą niż szerokość room'a lub view'a dodawaj "#" do stringu który rysujesz oraz zeruj zmienną licząca szerokość tekstu pisanego. E: Warto zapisywać gdzieś wartości poprzednich linijek, gdyż możesz się tam cofnąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ereg Opublikowano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2013 zaladuj z ini text do stringa_wstepu potem znak po znaku dodavaj do finalovego_stringa i do testu uzyj string_width(string) spravdzaj szerokosc room jakwiekszy to dodaj "#" drukuj linie przyklad jest prosty(object info), jednoobiektovy GMK: GML Information about object: object0 Sprite: <no sprite> Solid: false Visible: true Depth: 0 Persistent: false Parent: <no parent> Mask: <same as sprite> Create Event: execute code: _txt_input=""; _txt_draw=""; Step Event: execute code: if (keyboard_check_released(vk_anykey)) { if (string_width(_txt_input)+10>room_width) { _txt_input+="#"; _txt_draw+=_txt_input; _txt_input=""; }; _txt_input+=keyboard_lastchar; }; Draw Event: execute code: draw_text(0,0,_txt_draw); draw_text(0,string_height(_txt_draw),_txt_input); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 11 Czerwca 2013 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2013 draw_text_ext Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Styxu2153 Opublikowano 11 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2013 O to mi właśnie chodziło :D Dziękuję wszystkim za odpowiedzi :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się