Skocz do zawartości

Tekst z pliku .ini


Styxu2153

Rekomendowane odpowiedzi

http://courses.engr.illinois.edu/ece390/re...nt/varfont.html

Dodawaj do zmiennej szerokość czcionki w pixelach, jeżeli osiągnie wartość wiekszą niż szerokość room'a lub view'a dodawaj "#" do stringu który rysujesz oraz zeruj zmienną licząca szerokość tekstu pisanego.

 

E: Warto zapisywać gdzieś wartości poprzednich linijek, gdyż możesz się tam cofnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaladuj z ini text do stringa_wstepu

potem znak po znaku dodavaj do finalovego_stringa i do testu uzyj string_width(string) spravdzaj szerokosc room jakwiekszy to dodaj "#" drukuj linie

przyklad jest prosty(object info), jednoobiektovy GMK:

GML
Information about object: object0

 

Sprite: <no sprite>

Solid: false

Visible: true

Depth: 0

Persistent: false

Parent: <no parent>

Mask: <same as sprite>

 

Create Event:

execute code:

 

_txt_input="";

_txt_draw="";

 

 

 

Step Event:

execute code:

 

if (keyboard_check_released(vk_anykey)) {

if (string_width(_txt_input)+10>room_width) {

_txt_input+="#";

_txt_draw+=_txt_input;

_txt_input="";

};

_txt_input+=keyboard_lastchar;

};

 

 

Draw Event:

execute code:

 

draw_text(0,0,_txt_draw);

draw_text(0,string_height(_txt_draw),_txt_input);

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...