Skocz do zawartości

Kosz stworzenia gry online


damiankir

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

Mam nadzieję, że pisze na dobrym forum,a chciałbym sie dowiedzieć jaki wg. was jest przybliżony koszt stworzenia takich gier online jak:

http://gryonline-pl.pl/game/5553/Atak_czo%..._Attack_3D.html

http://gryonline-pl.pl/game/5840/After_Sun...D_z_zombie.html

http://gryonline-pl.pl/game/5857/Drift_na_...e_gra_w_3D.html

Oczywiście podałem tylko 3 gry,ale mi głównie chodzi o to, żebyście zobaczyli o jaką jakość gier mi chodzi .

Moim celem byłoby stworzenie partalu tylko z polskimi grami online (właśnie takiej jakości), które docelowo byłyby nośnikami reklam .

 

Budżet ok 40 000 miesięcznie wystarczyłby na stworzenie zespołu, który dałby rade tworzyć takie gry jak wyżej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, stworzenie gry 3D od tak jest skomplikowane. Jeśli nie umiesz programować, to:

a) naucz się

albo

B) zostań prezesem i zbieraj pochwały

Nie wiem ile kosztuje, ale wg. mnie powinno wystarczyć, jeśli tej osobie nie przeszkadza skąpa pensja przez pierwszy rok/dwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na nauke programowania, to już jestem za stary :)

To może inaczej, a więc osoba, która potrafiłaby stworzyć taką grę jakie musi posiadać umiejętności ?

Ja rozumię, że taka gra to skomplikowany produkt,ale można jakoś okreslić przybliżony czas wykonania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja rozumię, że taka gra to skomplikowany produkt,ale można jakoś okreslić przybliżony czas wykonania.

Ja też rozumię ,że chcesz mieć inwestycje roku ale mało osób podejmie się pracy w ciemno. A na naukę nigdy za późno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na nauke programowania, to już jestem za stary :)

To może inaczej, a więc osoba, która potrafiłaby stworzyć taką grę jakie musi posiadać umiejętności ?

Ja rozumię, że taka gra to skomplikowany produkt,ale można jakoś okreslić przybliżony czas wykonania.

 

De facto powinieneś myśleć o HTML5, a nie Flash / Java

 

I najlepiej jeśli chcesz mieć firmę tworzącą gry flash'ówki, to nie 3D. Najlepiej wejdź sobie na nitrome.com i pograj, a zrozumiesz czemu :D

 

Po 3) Jak już się zdecydujesz na 2D (co polecam), to możesz nawet stąd wziąć pracownika w GM:Studio lub na necie poszukać. Pensja z 3k / msc (w zależności ile ma pracować i co ma robić) wydaje się odpowiednia (oczywiście są informatycy zarabiający więcej, ale to chyba nisza)

 

Fervi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności
witam,

Mam nadzieję, że pisze na dobrym forum,a chciałbym sie dowiedzieć jaki wg. was jest przybliżony koszt stworzenia takich gier online jak:

http://gryonline-pl.pl/game/5553/Atak_czo%..._Attack_3D.html

http://gryonline-pl.pl/game/5840/After_Sun...D_z_zombie.html

http://gryonline-pl.pl/game/5857/Drift_na_...e_gra_w_3D.html

Oczywiście podałem tylko 3 gry,ale mi głównie chodzi o to, żebyście zobaczyli o jaką jakość gier mi chodzi .

Moim celem byłoby stworzenie partalu tylko z polskimi grami online (właśnie takiej jakości), które docelowo byłyby nośnikami reklam .

 

Budżet ok 40 000 miesięcznie wystarczyłby na stworzenie zespołu, który dałby rade tworzyć takie gry jak wyżej ?

Na pewno dałoby radę w takim budżecie miesięcznym się zmieścić, oczywiście zależy ile by się chciało tych gier miesięcznie. Oczywiście zatrudniając ludzi z Polski i nie jakichś prosów-masterów-weteranów-branży.

 

Każdy team może się składać z 2 osób, programista i grafika, do tego np. jeden producent na dwa i teamy i jeden muzyk na dwa teamy (może nawet więcej gier naraz by ogarnął)

3-4 tysiące miesięcznie znaczy, że możesz zatrudnić 10+ osób, czyli około 4 teamy, które by takie gry mogły robić, czyli pewnie możnaby dojść do około 8 gier miesięcznie, ale nie mam pewności jak bardzo te gry są rozbudowane, więc ciężko stwierdzić.

 

Muzykę, czy dźwięki zawsze by można było zaoszczędzić przez kupowanie gotowych assetów. Developowanie w Unity myślę miałoby sens przy grach 3d, jest do tego plugin do przeglądarek, a Unity jest łatwe w obsłudze i sporo ludzi je ogarnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3-4 tysiące miesięcznie znaczy, że możesz zatrudnić 10+ osób, czyli około 4 teamy, które by takie gry mogły robić, czyli pewnie możnaby dojść do około 8 gier miesięcznie, ale nie mam pewności jak bardzo te gry są rozbudowane, więc ciężko stwierdzić.

Wychodzą 2 gry na team. 20dni roboczych /2 = 10 dni na jedną grę. Dość mocne terminy, trzeba wziąć pod uwagę jeszcze testowanie, design, poprawianie znalezionych bugów itp itd Jeśli udałoby się zrobić grę w miesiąc (w co bardzo wątpię, chyba, że na prawdę jakiś prosty produkt) to byłby to sukces choć grywalność takiego tworu... Dochodzi jeszcze fakt, że za 3-4tyś miesięcznie to dobrego programisty nie znajdzie(taki który będzie potrafił coś takiego szybko ogarnąć) no i jeszcze koszty licencji różnych programów.

 

Generalnie nei jest to jakiś przełomowy pomysł, jeśli rzeczywiście masz takie fundusze, poczekaj, dobrze się zastanów i wymyśl coś sensownego, "świeżego" choć po części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

W sumie racja, troche mi się p**ebało jeśli chodzi o ilość projektów, ale jeśli chodzi o takie jakieś mało rozbudowane i proste to 1 na miesiąc da radę, ale czy to ma sens? To już inna sprawa, tak jak mówisz lepiej to inaczej zainwestować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jesttak,że ja chce otworzyć firmę, bo ja ją mam już od 5 lat .

Programista, który będzie potrafił tworzyć gry takie jak pokazałem w pierwszym wpisie, bedzie potrafił robić gry w unity, czy to już zupełnie co innego. ?

 

W sumie już teraz nastały czasy, że na rozrywce w sieci można zarobić bardzo dużo. Cały model biznesowy oparty ma byc na sprzedazy punktów premium,i w zalezności od gry: kupujesz punkty premium, zwiększasz np. szybkość jazdy samochodem, zdobywasz więcej punktów, zwiększasz swoje szanse na określone nagrody - tak to miałoby wyglądać wielkim skrócie.

 

Teraz wątek humorystyczny .

"Krążąc" i zadając pytania znalazłem wypowiedź waszego kolegi z tego forum . Nic w tym nie byłoby dziwnego, gdyby nie to, ze ja miałem okazję z nim współpracować - tak to nazwijmy :).

 

http://www.youtube.com/embed/eHKpy_7mo9c

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie już teraz nastały czasy, że na rozrywce w sieci można zarobić bardzo dużo. Cały model biznesowy oparty ma byc na sprzedazy punktów premium,i w zalezności od gry: kupujesz punkty premium, zwiększasz np. szybkość jazdy samochodem, zdobywasz więcej punktów, zwiększasz swoje szanse na określone nagrody - tak to miałoby wyglądać wielkim skrócie.

Zapominasz o jednej ważnej rzeczy. Tworzenie gier to nie kopanie rowów czy zamiatanie ulic. Tu nie wystarczy po prostu wykonać robotę i jest sukces, gra musi być grywalna. innowacyjna, ładna i odpowiednio dopracowana bo inaczej nikt nie zapłaci za granie w coś co "nie daje frajdy"+ trzeba trafić w odpowiedni target, gra shoot the paqoo na pewno spodoba się tym, których oszukał ale raczej choć zdolny nie dorobił się aż tak dużej bazy klientów aby przyniosło Ci to realne zyski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...