szmalu Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2013 1. - jak tak było ustawione to było okej i obraz był w porządku 2. - dodałem taki kod, żeby w zależności od wielkości mapy zmieniała się też wielkość rooma 3. - myślałem że to naprawię dodając taki kod, ale to nie w tym leży problem najwyraźniej Po odpaleniu gry obraz jest rozciągnięty a rozdzielczość mniejsza niż chciałem. O co tu chodzi? Chyba nie znam jakiejś zasady funkcjonowania roomów w GM/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trzynasty Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Włączasz view 1 a ustawiasz 0... GML view_enabled=1; zamień na: GML view_enabled=0; lub w nawiasach kwadratowych przy ustawieniach viewa pozmieniaj z 0 na 1 np: GML view_hview[0]=480; zamień na: GML view_hview[1]=480; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmalu Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Ale funkcja view_enabled przechowuje boola i odpowiada za włączenie wszystkich viewów, to nie tablica tak jak inne funkcje od view. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trzynasty Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2013 a to moja wina, nie używałem tego nigdy, ale po nazwie tak zrozumiałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amaterasu Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2013 @Trzynasty: poczytaj dokumentację, potem się wypowiadaj @szmalu: sprawdź, czy będzie działać, gdy view_wview i view_wport ustawisz na szerokość rooma (32+32*global.lvl), analogicznie z view_hview i view_hport. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trzynasty Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2013 @Trzynasty: poczytaj dokumentację, potem się wypowiadajTo tak jak byś powiedział że zanim napiszę coś mam przeczytać cały słownik języka polskiego i najlepiej znać wszystkie definicje słowo w słowo na pamięć. Przepraszam za offtop. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmalu Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Amaterasu, zrobiłem tak i nie wiem czemu, ale nie pokazuje mi nawet całej planszy, tylko też ucina. A rozmiary view są identyczne jak rooma. EDIT: Zapomniałem dodać, że przy ustawianiu ręcznym odznaczam wszystkie okienka tam w ustawieniach rooma w GM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amaterasu Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Zmienne view_ ustawiasz po przejsciu z rooma, czy przed? W tym drugim wypadku zmienne resetują się i ustawiają tak, jak są w zakładce "views" następnego rooma. Nie wiem, jaki to rodzaj gry, może dałoby się to w jakiś sposób obejść bez korzystania ze zmiennych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmalu Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Próbowałem ustawiać i przed i po przejściu. I da się obejść bez użycia funkcji view_, ale gdy nie korzystam z tego i mam ustawione wszystko tak, jak na pierwszym obrazku, to i tak nie działa. Wszystko zaczęło się psuć, odkąd ręcznie zmieniałem wymiary rooma - room_set_width() i room_set_height() Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2013 W zasadzie to poco zmieniać rozmiar rooma jak w praktyce i tak jest on nieskończenie wielki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmalu Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2013 To co, jaki ustawić rozmiar na starcie? Tak żeby obiekty nigdy nie wykraczały poza rooma? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amaterasu Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Nikt nie powiedział, że nie mogą. To tylko ograniczenie dla początkujących, żeby ułatwić im robienie swych pierwszych gierek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Stwórz sobie jakieś globalne określające rozmiar mapy: GML globalvar gMapW, gMapH; gMapW = 1024; gMapH = 768; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmalu Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Czyli view potrafi wychodzić poza room? xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amaterasu Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Właśnie sprawdziłem, może. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmalu Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Okej, dzięki, teraz już sobie poradzę :D Tylko teraz view zawsze pokazuje lewy górny róg rooma, mimo że w create bohatera daję: GML view_xview[0]=x view_yview[0=y przy czym bohater znajduje się w prawym dolnym rogu mapy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trzynasty Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2013 GML view_xview[0]=x view_yview[0=y chyba: GML view_xview[0]=x view_yview[0]=y Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmalu Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Racja, ale to tylko pomyłka tutaj przy przepisywaniu :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2013 GML view_xview[0]= x - view_wview[0]/2; view_yview[0]= y - view_hview[0]/2; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmalu Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Chyba gdzieś indziej to zepsułem, bo dalej nie działa i ustawia się na (0,0) :( EDIT: Już wiem, jednak jeśli postać tworzy się poza granicami rooma, to view nie chce się tam ustawić, gdy powiększam rooma w ustawieniach to działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amaterasu Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Na Twoim obrazku w zakładce "views" i w kodzie ustawiasz hborder i vborder na 64. Nie wiem, czy to coś poprawi, ale daj zamiast tego duże liczby (np. 1000, ogólnie liczby większe od odpowiednio view_wview i view_hview). nevermind Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2013 odznacz w ustawieniach rooma following object, a tamto wyżej daj gdzieś w draw/endStep. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmalu Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Dzięki! :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się