edox Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 cześć mam pytanie jak zrobić amunicje laserowe oraz teleportacje. najpierw zaczniemy od laserów mam tak zrobiony damage. GML globalvar lf1; globalvar mp1; globalvar lf2; globalvar lf3; lf1=0 mp1=4 lf2=0 lf3=0 damage=(lf1*40)+(mp1*60)+(lf2*100)+(lf3*150) narazie chce dodać amunicje x1 x2 x3 x4 plus jeżeli nacisnę klawisz od 1 do 4 to mi zmieni ammo. potem dodam przyciski w hud :P amunicja się zużywa narazie dam 2 na strzał, amunicja daje zmiany damage damage np x1 damage normalne x2 damage*2 itd. każda amunicja ma inny sprite i też mam problem z player. GML if(atack && reload) { reload=false; alarm[1]=15; if (atack == true) { if (image_index < 1 ) { instance_create(obj_player.x+92,obj_player.y-63.5,obj_laser) instance_create(obj_player.x+92,obj_player.y+63.5,obj_laser) } if (image_index > 1 && image_index <= 2 ) { instance_create(obj_player.x+77,obj_player.y-73,obj_laser) instance_create(obj_player.x+106,obj_player.y+41,obj_laser) } bo mam wybrany już obj_laser i jak zrobie żeby tworzył np obj_laserx2? a co do teleportacji chodzi o to żeby był portal ma 2 klatki. plus 3 kiedy skacze nim i sound skoku animacja po której przenosi player na mapę docelową odgrywajac sound po przeskoczeniu. jeden port działa w dwie strony a na mapie może być ich np 3 będzie je tworzyć z moich wybranych x,y . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Ale co to za zmienne, za co one odpowiadają? GML lf1=0 mp1=4 lf2=0 lf3=0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edox Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 sa to tymczasowo działa laserowe ich ilosc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 GML (create) globalvar lf1, mp1, lf2, lf3, modyfikatorAmunicji, iloscAmunicji; modyfikatorAmunicji = 1; iloscAmunicji[0] = 1000; // ilosc amunicji dla typu 1 iloscAmunicji[1] = 1000; // ilosc amunicji dla typu 2 iloscAmunicji[2] = 1000; // ilosc amunicji dla typu 3 iloscAmunicji[3] = 1000; // ilosc amunicji dla typu 4 lf1=0 mp1=4 lf2=0 lf3=0 GML (strzelanie) if ( iloscAmunicji[modyfikatorAmunicji-1] > 0 ) { // jest amunicja strzelaj iloscAmunicji[modyfikatorAmunicji-1] -= 2; // odjecie 2 naboi iloscAmunicji[modyfikatorAmunicji-1] = max( 0, iloscAmunicji[modyfikatorAmunicji-1] ) // amunicja nie zejdzie ponizej 0 damage = ( (lf1*40)+(mp1*60)+(lf2*100)+(lf3*150) ) * modyfikatorAmunicji; } else { // brak amunicji nie mozna strzelac } GML (step) // jezeli przycisniemy klawisz zmiany broni i jest do niej amunicja to zmien typamunicji if ( keyboard_check_pressed("1") && iloscAmunicji[1] > 0 ) modyfikatorAmunicji = 1; if ( keyboard_check_pressed("2") && iloscAmunicji[2] > 0 ) modyfikatorAmunicji = 2; if ( keyboard_check_pressed("3") && iloscAmunicji[3] > 0 ) modyfikatorAmunicji = 3; if ( keyboard_check_pressed("4") && iloscAmunicji[4] > 0 ) modyfikatorAmunicji = 4; GML (zmiana sprita laserow) // wyglad laserow zmieniaj na podastawie zmiennej modyfikatorAmunicji switch ( modyfikatorAmunicji ) { case 1: draw_sprite( ); break; case 2: draw_sprite( ); break; case 3: draw_sprite( ); break; case 4: draw_sprite( ); break; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edox Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 dzięki nie chodziło dokładnie o to bo chciałem tak że np na start mam x1_ammo=1000 itd i wybiorę amunicje x2 to mam tego dmg razy 2. wgl mam bałagan w kodzie i wszystko prowizorycznie jest :( np lasery miały być do kupienia i ekwipunek gdzie wkładam wyciągam lub sprzedaje wyposażenie może ktoś pomógł by mi ogarnąć mój bałagan i pomoc zrobić np wyposażenie?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 dzięki nie chodziło dokładnie o to bo chciałem tak że np na start mam x1_ammo=1000 itd i wybiorę amunicje x2 to mam tego dmg razy 2. Nie zrozumiałeś chyba mojego kodu, bo jest tak jak tutaj mówisz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edox Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 w tej amunicji sę pogubiłem :D narazie nie dodam ilosci ammo bo taki bałagan targeting jest już przerobiony tak że masakra jak by dwa były :D jeden to sprite i jakiś element a drugi to ten co za dmg odpowiada id bo bez niego by hp każdemu zabrało :D a co z portalami?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się