Krzy100f Opublikowano 12 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 Wymyśliłem skrypt na działanie grawitacji jednakże bohater podczas spadania wbija się w blok lekko. Tym wyższa wysokość tym głębiej się wbija :D I chciałbym temu zapobiec. Poniżej mam kod : if(jump>0){ //jeśli skok aktywny y-=jump; //podwyża postać jump-=0.2; //zmniejsza prędkość zwieszania skoku } if(gravity){ //jeśli grawitacja aktywna y+=grav; //opuszczaj bohatera } if(koliz[(int)x/30][(int)((y+30)/30)]){ //jeśli bohater będzie tuż nad blokiem gravity=false; //deaktywacja grawitacji jump=0; //zerowanie prędkości skoku grav=0; //zerowanie prędkości grawitacji }else{ //w drugim przypadku uaktywnij grawitacje gravity=true; grav+=0.1f; } if((input.isKeyPressed(Input.KEY_UP))&&(grav==0)){ //do góry jump+=7.5; //zwiększa skok gravity=true; //uaktywnia grawitacje } if((input.isKeyDown(Input.KEY_LEFT))&&!koliz[(int)((x-2)/30)][(int)(y/30)]){ //w lewo x-=2; } if((input.isKeyDown(Input.KEY_RIGHT))&&!koliz[(int)(((x+2)+30)/30)][(int)(y/30)]){ // wprawo x+=2; } Kolizje zrobiłem na zasadzie tablicy boolean: y/x 1 2 3 4 1 1 1 1 1 2 1 0 0 1 3 1 B 0 1 4 1 1 1 1 1- true, 0-false, B- bohater Oczywiście tablica jest stworzona w taki sposób że bohater i bloki o rozmiarze 30. A mapa 600x600 więc tablica: 20x20 :D. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 13 Marca 2013 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2013 może tak? gravity=false; //deaktywacja grawitacji jump=0; //zerowanie prędkości skoku grav=0; //zerowanie prędkości grawitacji y = (int)((y+30)/30); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzy100f Opublikowano 13 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2013 Nie, ale byłeś blisko. Dzięki tobie wpadłem jak to zrobić: GML y = (int)(y/30)*30; Dzięki bardzo ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się