Skocz do zawartości

Clear effect po pewnym czasie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ostatnio wkładam pracę w przeciwników do gry i natykam się z problemem ich śmierci. Przeciwnik ma 2 obiekty: żywy (obj_enemy) i martwy (obj_enemy_dead). Gdy hp przeciwnika jest mniejsze 1, (obj_enemy) zmienia się w (obj_enemy_dead). I to wszystko działa poprawnie. Postanowiłem dodać effect eksplozji, żeby dodać krwi przy śmierci przeciwnika. Dodałem do (obj_enemy_dead) eventa "animation end" i dodałem do niego create effect. Problemem jest to, że gdy przeciwnik ginie, effect dalej wytwarza particle. Próbowałem zastosować Instance_destroy, ale to sprawia, że (obj_enemy_dead) również zostaje usunięty. Dodałem też do eventa skrypt z komendą effect_clear, ale to sprawia, że effect w ogóle nie powstaje. Czy dałoby się uaktywnić effect_clear po pewnym czasie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Efekt w Create obiektu śmierci nie działa. Natomiast dodanie efektu w destroy żywego jest lekki problem. Zamiast destroy mam instance_change, który sprawia, że żywy zmienia się w zwłoki(śmierć), próbowałem zrobić tak w kodzie stepu:

GML
if hp<1 instance_change(obj_enemy_dead,noone){

effect_create_below(ef_explosion,x,y,0,c_red)

instance_destroy()

}

Po uruchomieniu przeciwnicy nie pojawiają się na mapie i pozostaje po nich efekt. Jakieś inne sposoby?

EDIT: OK, wszystko działa. Wystarczyło przesunąć "{" przed instance_change. Dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...