Exigo Opublikowano 1 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2013 Czy da się dynamicznie utworzyć definicję obiektu (funkcją obj = object_add();) nadając mu wartość w taki sposób, aby utworzone instancje na jego podstawie otrzymywały tą wartość z automatu? Coś a la dziedziczenie. Kod, który nie ma prawa zadziałać, ale w pewnym sensie zobrazuje to, co mam na myśli: GML obj = object_add(); obj.wartosc = 1; test = instance_create(obj); show_message(test.wartosc); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 1 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2013 object_event_add Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Exigo Opublikowano 2 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 No tak, eventy. Dzięki. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 2 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 Z ciekawości zapytam bo zwykle robisz coś ciekawego więc co robisz że ci potrzebne dynamiczne obiekty? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Exigo Opublikowano 2 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 System zunifikowanych komponentów (silnik; hull; uzbrojenie) z których można składać statki kosmiczne oraz (równolegle) "cover system" do tds-ów. W obydwu przypadkach by się przydało to o co pytam. Obiektowość w GM bardzo utrudnia sprawę. @EDIT: Słuchajcie, mam jeszcze jedno pytanie, bardzo podobne. Otóż czy da się utworzoną instancję zduplikować? Załóżmy że tworzymy "pustą" definicję obiektu, bez żadnych eventów. Potem tworzymy jego instancję, której dajemy jakąś zmienną. Potem taką instancję jakimś magicznym sposobem kopiujemy tak, że utworzona instancja zawiera w sobie zmienną poprzedniej. Generalnie szukam sposobu który nie będzie wymagał execute_stringów wywoływanych za pomocą funkcji w.w. "object_event_add". @EDIT: Dobra, jednak wystarczyło poszukać w dokumentacji, jak zwykle. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się