TheLukLook Opublikowano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2013 Znalazłem bardzo fajną stronkę, gdzie można pobrać za darmo grafikę 2d jak zarówno 3d. Wybrałem sobie postać, którą chciałbym wstawić do swojej gry. Jest jeden problem, ponieważ jak robiłem jakieś obiekty to w kodze d3d_wall itd. Tutaj muszę wczytać kilka plików na raz (prawdopodobnie). Moje pierwsze podejście do wczytania GML sprite_replace(1, "sprite.gif", 1, sprite_get_precise(1), sprite_get_transparent(1), sprite_get_smooth(1), sprite_get_preload(1), sprite_get_xoffset(1), sprite_get_yoffset(1)); To jest dobre do wczytania jednego pliku 2d, a nie 3d ;c Moje drugie podejście do wczytania Próbowałem wczytać do modelera (program zrobiony przez usera gmclanu) Wszystko to było na nic. Chciałbym wczytać tą postać z małą animacją - poruszanie głową i lekko ramionami jak to bywa w typowych grach 3d przy rozmowie. Najlepiej podesłać mi to w formie przykładu, a nie rozpisywać mi się tu z scriptem, którego nie umiem używać. http://www.reinerstilesets.de/3d-grafiken/3d-character/ postać slick alister Jeżeli nie uda wam się wczytać postaci, to prosiłbym o zrobienie objektu, który by się lekko poruszała tak jak my, gdy stoimy. :rolleyes: :thumbsup: :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2013 GM nie wspiera animacji 3D animowanych modeli 3D. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheLukLook Opublikowano 25 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2013 Czytałem troszkę na forum i gościu polecał tą stronkę. To powiedz mi proszę jak gościu zrobił bomberman 3d? Postać w 3d masz przed sobą i normalną animacje chodzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2013 Wczytał parę modeli do tablicy, zdeklarował jakąś zmienną wskazującą na obecną klatkę animacji i po kolei te modele rysował. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheLukLook Opublikowano 26 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2013 Znalazłem dość fajny program, który tworzy modele 3d, które można importować do gm (gmmod). Program ten nazywa się model creator for Game Maker. Również i odnalazłem kod do wczytywania; GML d3d_model_draw(global.model_housebody,x,y,0,background_get_texture(tex_housewall)); Czy muszę robić tak, że osobno robię ściany i sufit, czy mogę zrobić to w postaci jednego modelu i nadać osobno texturę? Ten drugi sposób to bym przedstawił tak, że nałożyłbym blok na model o danej texturze: GML d3d_draw_block(x+0,y-0,10,x+50,y+2,11,background_get_texture(tex_czerwona-sciana),1,1) Byłoby to dla mnie czasochłonne, więc czekam na inne pomysły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się