Skocz do zawartości

optymalizacja, collision_line, strzelanie ze spluwy


karolo320

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka. Otóż mam sobie bohatera w TDS i tak się składa, że ma on karabinek. Wypluwa on pociski z 20 speedem, a wrogowie mają 10px;10px, więc pociski czasami je przelatują. Z tym sobie poradzę (collision_line(x,y,x-lengthdir_x(speed,direction),y-lengthdir_y(speed,direction),o_wrog,1,0)). Ale jeśli jest kupka wrogów, muszę wybrać tego najbliżej bohatera+żeby przecinał spełniał warunek kolizji z pociskiem. Jak zrobić to optymalnie? Narazie sprawdzam collision_line, a potem 20 razy (bo 20 speed) w najgorszym przypadku collision_point z kolejnymi punktami. Są jakieś listy w GM, ale nigdy ich nie rozumiałem. Jeśli ktoś chciałby mi to wytłumaczyć, byłbym bardzo wdzięczny.

Zamieszczam też rysunek sytuacji:

Bez_tytu_ub6f65.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno lepiej będzie: collision_line(x,y,xprevious,yprevious,o_wrog,1,0)

Co do kolizji to chyba nie pomogę, a może wystarczy tylko zamienić parametry? Wszystko zależy od tego jak działa collision_line, czy wybiera instance wg depth czy wg pozycji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...