Skocz do zawartości

Pobieranie wciśniętego przycisku z limitem czasu oczekiwania


Easeful

Rekomendowane odpowiedzi

Wie ktoś, jak zrobić coś takiego w c++ że np

 

pętla while(1)

{

button=sprawdz_czy_wcisnal_przycisk(1000ms) //i tu niech zwraca 0 lub id przycisku

if button //pózniej i tak switcha użyję

{

napisz_tekst << "wcisnal"

}

else

{

napisz_tekst << "nic nie wcisnal"

}

 

}

 

chodzi mi głównie o tą funkcję wciśnięcia przycisku, i żeby nie czekał w nieskończoność tylko po 1 sekundzie po prostu przeszedł dalej jeśli nic nie wcisnąłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może przy pomocy WinAPI:

bool waitforkey( int keycode, int timelimit = 0 )
{
    if( timelimit == 0 )
    {
        while( true )
            if( GetKeyState( keycode ) & 0x8000 )
                return true;
    }
    else
    if( timelimit > 0 )
    {
        int target = GetTickCount() + timelimit;

        while( GetTickCount() < target )
            if( GetKeyState( keycode ) & 0x8000 )
                return true;

        return false;
    }
    
    return (GetKeyState( keycode ) & 0x8000 != 0);
}

Jeżeli wkradł się jakiś błąd, no niestety, ale pisane z głowy. Myślę jednak że ogólną zasadę działania zawarłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...