Danieo Opublikowano 26 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 Witam ! Pewnie zaraz mnie wszyscy wyśmiejecie. Jestem początkującym użytkownikiem Game Maker'a i dopiero zaczynam się uczyć GML'a. Robie swoją mini gre gdzie celem jest zbieranie owoców spadających z drzewa. Otóż mój problem jest taki że nie wiem jak zrobić generator szukałem skryptów ,kursów itd. i nic nie znalazłem oprócz tego LINK tylko że jak skonfiguruje wszystko to zaraz wywala błąd w compilerze że jest z nim coś nie tak ( 1 linijka ( Podmieniłem "objtoplace" i "whichobject" na mój objekt ( owoc1 ) a współrzędne wpisałem (za pierwszymrazem owoc1.x i owoc1.y , a za drugim współrzędne strefy generowania ale ciągle wyrzuca błąd) Moglibyście mi pomóc i wytłumaczyć oco chodzi ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 26 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 Tworzysz instancję na losowej pozycji i tyle. Zajrzyj do dokumentacji (funkcja instance_create(...) oraz random(...)). BTW. Następnym razem nie pisz w SB, aby ktoś zajrzał do tematu. Wystarczy chwilkę poczekać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 26 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 Pewnie zaraz mnie wszyscy wyśmiejecie. Jestem początkującym użytkownikiem Game Maker'a i dopiero zaczynam się uczyć GML'a.Trolle są wszędzie, nie należy się nimi przejmować. instance_create(...) random(...) Te dwie funkcje zdecydowanie wystarczą. Przykład: GML // n' Alarm instance_create(random(room_width), 0); alarm[0] = room_speed*.5; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danieo Opublikowano 27 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2012 Dzięki wielkie za pomoc :) A jak mógłbym ustawić strefe generowania objektów ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 27 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2012 Tak, podajesz losowe x i y przy instance_create. GML instance_create(random(szerokość strefy)+przesuniecie, random(wysokosc strefy)+przesuniecie, obj_japko) Najlepiej rozrysuj sobie to na kartce, np jeśli chcesz żeby owoc tworzył się w kwadracie 100x100 którego lewy górny róg jest na pozycji x:200 y:50 GML instance_create(random(100)+200, random(100)+50, obj_japko) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się