Danieo Opublikowano 26 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 Witam ! Pewnie zaraz mnie wszyscy wyśmiejecie. Jestem początkującym użytkownikiem Game Maker'a i dopiero zaczynam się uczyć GML'a. Robie swoją mini gre gdzie celem jest zbieranie owoców spadających z drzewa. Otóż mój problem jest taki że nie wiem jak zrobić generator szukałem skryptów ,kursów itd. i nic nie znalazłem oprócz tego LINK tylko że jak skonfiguruje wszystko to zaraz wywala błąd w compilerze że jest z nim coś nie tak ( 1 linijka ( Podmieniłem "objtoplace" i "whichobject" na mój objekt ( owoc1 ) a współrzędne wpisałem (za pierwszymrazem owoc1.x i owoc1.y , a za drugim współrzędne strefy generowania ale ciągle wyrzuca błąd) Moglibyście mi pomóc i wytłumaczyć oco chodzi ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 26 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 Tworzysz instancję na losowej pozycji i tyle. Zajrzyj do dokumentacji (funkcja instance_create(...) oraz random(...)). BTW. Następnym razem nie pisz w SB, aby ktoś zajrzał do tematu. Wystarczy chwilkę poczekać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 26 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 Pewnie zaraz mnie wszyscy wyśmiejecie. Jestem początkującym użytkownikiem Game Maker'a i dopiero zaczynam się uczyć GML'a.Trolle są wszędzie, nie należy się nimi przejmować. instance_create(...) random(...) Te dwie funkcje zdecydowanie wystarczą. Przykład: GML // n' Alarm instance_create(random(room_width), 0); alarm[0] = room_speed*.5; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...