Skocz do zawartości

Kolizja przezroczystości ze wskaźnikiem myszy


Choosen

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Wydaje mi się, że kiedyś to działało domyślnie ale teraz w nowej wersji game maker studio mam z tym problem...

 

Otóż staram się wykonać pewną sekwencję kodu po kliknięciu myszą na jeden z obiektów. Obiekty, używają grafiki rombu (a zatem część prostokątnego sprite'a jest przezroczysta).

Mój problem polega na tym, że kod wykonuje się nawet wówczas gdy użytkownik kliknie w przezroczystą część sprite'a i chciałbym to zmienić. Próbowałem ustawić maskę na diament lub precyzyjną ale mimo, że maska nakłada się prawidłowo nadal mogę kliknąć w przezroczysty fragment.

 

Czy jest na to jakiś sposób czy będę to musiał jakoś obejść ? Wydaje mi się, że w wersji GM5 lub 6 domyślnie w podobnym przypadku kod wykonywał się tylko po kliknięciu w nieprzezroczystą część. A może po prostu coś źle ustawiłem ?

 

Z góry dziękuję za rady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...