Choosen Opublikowano 6 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2012 Witam. Wydaje mi się, że kiedyś to działało domyślnie ale teraz w nowej wersji game maker studio mam z tym problem... Otóż staram się wykonać pewną sekwencję kodu po kliknięciu myszą na jeden z obiektów. Obiekty, używają grafiki rombu (a zatem część prostokątnego sprite'a jest przezroczysta). Mój problem polega na tym, że kod wykonuje się nawet wówczas gdy użytkownik kliknie w przezroczystą część sprite'a i chciałbym to zmienić. Próbowałem ustawić maskę na diament lub precyzyjną ale mimo, że maska nakłada się prawidłowo nadal mogę kliknąć w przezroczysty fragment. Czy jest na to jakiś sposób czy będę to musiał jakoś obejść ? Wydaje mi się, że w wersji GM5 lub 6 domyślnie w podobnym przypadku kod wykonywał się tylko po kliknięciu w nieprzezroczystą część. A może po prostu coś źle ustawiłem ? Z góry dziękuję za rady Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 6 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2012 Ustawiasz maskę w spricie, czy w obiekcie? Ustaw w obiekcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Choosen Opublikowano 7 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2012 Cóż... jasne, że ustawiłem w spricie I w obiekcie i to zarówno wariant "same as sprite" jak i wybór konkretnego sprite'a. Niestety rezultat bez zmian. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się