krzemo Opublikowano 15 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2012 Witam Was szanowni i prędcy forumowicze! Oto dwa, nowe pytania: do której wersji darmowy GM nie ma znaku wodnego i czy przez to traci coś do nowszych części (tych ze znakime)?* drugie pytanie dotyczy zmiany głośności danego dźwięku. Funkcję dałem radę znaleźć (sound_volume - czyż to nie będzie to?) Ale czy owa będzie działać w czasie rzeczywistym? I jaka jest skala? Tak, mógłbym to przetestować, ale prawdę mówiąc tracę powoli cierpliwość do testów *żem wpisał "znak wodny" w szukajke ale z tytułów wynika że nikt się tym wcześniej nie zainteresował ;d Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 15 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2012 Głośność jest z pomiędzy wartości 0-1 czyli np "0.5" to 50% głośności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzemo Opublikowano 15 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2012 dziękuję waszmości a z tym znakiem wodnym? :< Czy wie ktoś może? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 15 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2012 W 8.0 było tylko logo podczas wczytywania gry. Dużych różnic pomiędzy 8.1 nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 15 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2012 Chyba 8.0 miała mniej funkcji dostępnych. Z tego co pamiętam nie dało się zmieniać image_angle w porównaniu do GM8.1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzemo Opublikowano 15 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2012 ich logo podczas ładowania to bardzo przyzwoita opcja. No bo podczas gry to troszeczkę za wiele... dziękuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 15 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2012 Zainstaluj GMS Free nie ma tam znaku wodnego jest dostępny prawie cały GML jedynym minusem są limity zasobów, ale je się obchodzi w bardzo prosty sposób. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 15 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2012 W 8.1 doszły triggery i draw_self() to najbardziej zauważalne. Większość funkcji została taka sama, no zmieniły się kolejności argumentów w funkcjach od zewnętrznych resource. Coś jeszcze? Edit: Nie baw się w GM:Studio jeśli nie musisz! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 15 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2012 Jeszcze gdybyś chciał skonwertować projekt z GM 8.1 do GM 8.0 to użyj tego http://gmc.yoyogames.com/index.php?showtopic=505903 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzemo Opublikowano 15 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2012 dziękuję za odpowiedzi, mam jeszcze jedno pytanie (przypomniało mi się) czy da się danej zmiennej określić ramy liczbowe, tzn że np (na konkretnym przykładzie) liczba nabojów wynosi od 0 do 200? (chodzi dokładniej o taką sytuację w której zjedzenie paczki z nabojami gdy mamy ich 200 sztuk, nic nie da. Proste "if naboje smaller than 200" to za mało, bo wtedy jak mamy 199 nabojów i zjemy paczkę to mamy 199+X nabojów, a ma być ich 200) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 15 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2012 W 8.1 jest funkcja crop(), ale można zrobić tak: GML ammo=min(200,max(0,ammo)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 15 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2012 GML //podniesienie paczki naboje+=200; if(naboje>200) naboje=200; @EDIT Nie zdążyłem ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzemo Opublikowano 15 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2012 "if(naboje>200) naboje=200" Wspaniałe, że ja na to nie wpadłem :o (to jest fajne w programwaniu, że kryje w sobie takie małe, bardzo smaczne kąski) dzięki raz jeszcze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 15 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2012 Osobiście preferuję sposób jaki pokazał Threef bo w jednej linice możesz zmieścić obie utermkia. To co pokazał Threef zamyka zmienną w zakresie 0 do 200 żeby zamknąć w zakresie -nieskończoność do 200 wystarczy tak: GML ammo = min( 200, ammo ) ); Jak chcesz dodatkowo połączyć linikę naboje+=200; to zmodyfikuj tak GML ammo = min( 200, ammo + 200 ) ); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzemo Opublikowano 28 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2012 Dobry wieczór państwu :) mam nowe pytanie, szkoda robić nowy temat: chciałbym zrobić losowanie danego dźwięku, dokładniej to wylosowanie w danej akcji jednego z trzech, określonych dźwięków (tamże: gościu sobie lezie i słyszy jedno z trzech nagranych TUPnięć). Jedyne co wymyśliłem po grzebaniu w forum to: choose(sound_play(hard_1),sound_play(hard_2),sound_play(hard_3)) nie działa, co mnie w sumie nie dziwi :D czy jakiś mądrala może mnie oświecić? (działam na lajcie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 28 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2012 Odwrotnie warunki. GML sound_play(choose(hard_1,hard_2,hard_3) ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzemo Opublikowano 28 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2012 dzięki stary, działa! 13 lat? na pewno wśród internetowych zainteresowań wybrałeś jedno z fajniejszych i bezpieczniejszych. Dziękuję :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 28 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2012 proszę bardzo. wiesz, ja jestem laikiem, po prostu to nieraz robiłem i mi się wbiło. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piedro Opublikowano 29 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2012 sound_play(choose(hard_1,hard_2,hard_3)) [EDIT] Nie przeczytałem późniejszych postów. Moja wina. Przepraszam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się