TomTom Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Po 3 latach postanowiłem wrócić do GM ponieważ pojawiły się nowe ciekawe pomysły. O ile jestem wstanie poradzić sobie z GML i rysowaniem sprite'ów to jednak potrzebuje porad w kwestiach technicznych. Zdaje się, że mam problem z wymiarami obrazków (poszczególne klatki animacji). Narysowałem sobie mały sprite sheet w Inkscape (postać zachowuje proporcje, ale oczywiście w związku z tym, że postać się rusza szerokość obrazka się zmienia. Nieraz zdarza się, że np. głowa postaci mimo, że nie była ruszana (każdy element: ręce, nogi, głowa, tyłów są oddzielnymi obiektami) przeskakuje co parę klatek. 1. Co trzeba zrobić żeby tego uniknąć? 2. Jak poprawnie ustawiać punkt centralny sprite'a? 3. Czy poszczególne klatki sprite'a muszą mieć takie same wymiary (x,y)? Jeśli coś jest niejasne w moim pytaniu proszę się nie denerwować. Wyjaśnię w razie czego dokładniej. Tutaj ten mój nieszczęsny sprite sheet.Ale w związku z tym, że nie chce mi się babrać w ustawianie GM przy Create from strip zrobiłem sobie z tego pojedyncze pliki z klatkami. Czy one wszystkie muszą mieć identyczną szerokość i wysokość? A może wystarczy tylko wysokość? Tak czy inaczej, jeżeli macie dla mnie jakieś porady będę wdzięczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shil Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Ja nie rozumiem w czym tkwi problem. Sciągnęłam tego ludka i wrzuciłam do GMa i głowa przesuwa się, nie wiem jak przerzucałeś do GMa obrazek, ale on wkleił ludka najbardziej po lewo, starczy wyśrodkować... o tu sprite: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomTom Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Mi chodziło o to żeby głowa NIE przesuwała się. Akurat głowa to tylko przykład. Czasem jak coś zrobie to rusza się cała postać.. A głównym celem mojego tematu było zebranie porad :)... na co trzeba zwracać uwagę, czego pilnować itp :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Stała szerokość i wysokość to podstawa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 a przynajmniej szerokość i wysokość maski. Bez tego będą same bugi kolizyjne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sernat Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 a przynajmniej szerokość i wysokość maski. Bez tego będą same bugi kolizyjne Tutaj mamy na myśli wrażenia wizualne. Wracając do topicu: Może interpolacja pikseli? Ew. synchronizacja, nie wiem czy w GMie to drugie jest, a jeśli nawet, to jak działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się