piotrex1995 Opublikowano 27 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2006 Szukałem na forum, ale znalazłem tylko o przeładowaniu amunicji,przejdźmy do tematu mam 2 pytania: 1.Jak zrobić, aby jak skończy sie zmienna amunicji(czyli będzie: 0) to żeby sie nie dało już strzelać dalej 2.Żeby zmiena nie była większa od liczby 100 Mam nadzieje, że zrozumiecie co napisałem powyżej i mi odpowiecie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cekol Opublikowano 27 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2006 przy akcji w któjej masz strzelać: if amunicja>0 then{instrukcja strzału} i jeszcze aby zmiena nie była większa od liczby 100 to możesz dać w step: if amunicja>100 then amunicja=100 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 27 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2006 Cekol, lepiej tak: if amunicja>0 { instrukcja strzału } Then nie powinno się używać, bo robi on złe nawyki :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrex1995 Opublikowano 27 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2006 Nie działa, może to dlatego, że używam wersji GMa 5.3A(bo niektóre skrypty mi nie działaja na tej wersji) EDIT: działa mi to żeby nie było większej liczby niż 100 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 27 Sierpnia 2006 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2006 No i objąć warunek nawiasami, drogi Marmocie. :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cekol Opublikowano 27 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2006 Then nie powinno się używać, bo robi on złe nawyki \ jakie złe nawyki ?? :blink: nawyk pisania Then ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 27 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2006 Tak, bo THEN i pisanie bez nawiasów jest tylko w GML i Pascal i będzie mylić przy nauce innych języków :P . Lepiej pisać { } oraz warunki w nawiasie jak to Ranmus powiedział :P , Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrex1995 Opublikowano 27 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2006 Spróbowałem zrobić to wszystkimi sposobami, ale mi jednak mi sie to nie udało, może te skrypty nie działają na GM 5.x ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 27 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2006 Ten kod jest poprawny. Sprawdź jszcze raz, czy wszystko robisz dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrex1995 Opublikowano 27 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2006 jak strzelam i mi sie skończyła amunicja to da sie dalej strzelać i pisze w ilości amunicji np. -32 i strzelam dalej :unsure: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 27 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2006 Po pierwsze - dałeś ten kod tam gdzie masz strzelanie? Po drugie - dałeś akcję strzelania pomiędzy { } które są w if? Po trzecie - masz zmienną amunicja? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrex1995 Opublikowano 27 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2006 Ten skrypt: instance_create(x+0,y+0,pocisk) dałem w w instrukcji strzału Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 27 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2006 if (zmienna_amunicji > 0) instance_create(x,y,pocisk) Może dasz plik z grą... Chyba, że kopiujesz te kody to problemy mogą być dwa: 1. nie podstawileś zamiast zmienna_amunicji swojej zmiennej tzn. taką jaką masz w grze 2. Przy kopiowaniu kodu na jego począku pojawia się "ę", a przy kompilacji pisze undefinied cośtam "ęłąęó" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrex1995 Opublikowano 27 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2006 Ja to wszystko narazie tworze na przykładzie, a później daje do mojej prawdziwej gry Dzięki Matthew_Kane działa! :D EDIT: i innym też dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 27 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2006 Piotrek: przecież my ci podawaliśmy praktycznie tak samo jak Matthew Kane podał :P . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrex1995 Opublikowano 27 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2006 przeczież z edytowałem post wtedy(wszystkim dzięki że odpowiedzieli) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 27 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2006 Ale Marmotowi chodzi o to, że dopiero kod Matthewa (zadowolony? ;p) Ci zadziałał =D EDIT: MK: A jak, Krecik rządzi i wymiata =D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrex1995 Opublikowano 27 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2006 To pewnie nie wpisałem zmiennej w nawiasach i coś tam jeszcze(bo w tych pierwszych skryptach było troszecke inaczej) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 27 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2006 1. Może wytłumaczyłem problem, dlaczego może nie działać. 2. Co miałeś źle Piotrek? Wyprzedził mnie... 3. Nie chcę się czepiać ale nie pisze się "Matthewa" tylko "Matthew", bo wymawia się "Mefiu" (nie "Mefia") PS. @DM: Też lubię krecika :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 27 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2006 http://www.gmxxl.ovh.org/downloads.php?cat...;download_id=36 lol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Heh, czegoś nie rozumiem: dlaczego niektórzy nie myślą logicznie? np. ktoś mówi że chce się komuś upodobać. Ktoś inny mówi mu że ta osoba lubi karmelki, koktajle i lody truskawkowe i mówi "Więc...". A tamten "Eeeeee... No i co teraz?" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Heh, czegoś nie rozumiem: dlaczego niektórzy nie myślą logicznie? np. ktoś mówi że chce się komuś upodobać. Ktoś inny mówi mu że ta osoba lubi karmelki, koktajle i lody truskawkowe i mówi "Więc...". A tamten "Eeeeee... No i co teraz?" To po prostu takie... upośledzenie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Tylko u noobów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Taa, teraz zgrywacie mastah, ale trochę czasu temu sami byście pewnie nie wiedzieli ^^ . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Taa, teraz zgrywacie mastah, ale trochę czasu temu sami byście pewnie nie wiedzieli ^^ . Owszem, nie przeczę :) To upośledzenie jest na szczęście tylko tymczasowe =D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się