Deotho Opublikowano 4 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 Witam! Mam kilka pytań odnośnie Game Designer'a. - Czym zajmuje się Game Designer? - Jakie sa wymagania, aby zostać Game Designer'em?(studia, technikum, języki?) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 4 Lipca 2012 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 http://en.wikipedia.org/wiki/Game_design Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Deotho Opublikowano 4 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 To już przestudiowałem, ale nadal nie jestem zadowolony z tego co się dowiedziałem. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 4 Lipca 2012 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 Przykro mi to słyszeć. :) Podpowiem, że na tym forum może jedna osoba pracuje/ła w branży i może ci rzetelnie odpowiedzieć na to pytanie, poszukaj w google. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Deotho Opublikowano 4 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 Ach no to szkoda. Poszukam, ale gdyby się ktoś znalazł kto robi w tej branży to nie pogardzę radami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 4 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 Game designer to ten co wymyśla ogólnie mechanikę i ogólny koncept gry. A wymagania są raczej żadne, najwyżej wcześniejszy staż w branży, a języki jak chcesz pracować dla zagranicznej firmy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 4 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 @up Totalna bzdura, przyglądałem się kiedyś wymaganiom w różnych firmach. Tutaj wymagania w polskiej: http://cdpred.com/gameplay-designer-2/ innymi słowy zapomnij :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 4 Lipca 2012 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 Game designer to ten co wymyśla ogólnie mechanikę i ogólny koncept gry. A wymagania są raczej żadne, najwyżej wcześniejszy staż w branży, a języki jak chcesz pracować dla zagranicznej firmy. Twoja wszechwiedza aż zaskakuje, dobrze, że na każdy temat znajdziesz coś do powiedzenia, a wszystko to poparte doświadczeniem i wiedzą, tak trzymać ponyfagu :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 4 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 @Huder To są ogólniki, przyjdzie ogarnięta osoba z talentem, która nie będzie spełniać np wymagania dot programowania a robotę i tak dostanie. Deotho: jeśli rzeczywiście masz chęci, polecam: The Art of Game Design: A book of lenses Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 4 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 Tak teraz patrzę resztę ofert to na junior programmera wcale nie potrzeba dużo by się dostać. http://cdpred.com/junior-programmer/ Jak się ma na koncie parę projektów indie i jest się ogarem w cpp +znajomość anglika to można się ubiegać :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Deotho Opublikowano 4 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 @Will Sprawdzę. @topic http://helion.pl/ksiazki/projektowanie-gie...dams,prgpo2.htm Co powiecie o tej książce miał ktoś z Was ją w rękach? Opinie są dobre. @up Wiesz mi bardziej zależało, abym nie musiał programować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 4 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 Wiem to była taka mała dygresja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Deotho Opublikowano 4 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 W każdym bądź razie dzięki. ;) Nie potrafię się odnaleźć jeszcze być może to dlatego, że jestem jeszcze młody, ale w życiu trzeba coś robić, a najlepsza robota to taka, z którą ma się coś wspólnego. Przechodząc dalej do tego nudnego tematu. Czy jako Game Designer oprócz wymyślania fabuły, konceptu i innych tego typu rzeczy coś jeszcze musiałbym robić? Z tego co wyczytałem na angielskich stronach to nie, ale spierają się w kwestii programowania - niektórzy wymagają podstaw C+ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 4 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 @Deotho Akurat tej, którą pokazujesz nie czytałem ale mam na swoim koncie kilka książek dot designu skończonych i tą, którą wspomniałem mogę w 100% polecić. Genialna lektura. Twoja wydaje mi się zbyt "techniczna" (bazując na spisie treści). @Huder Może i tak ale pozostaje kwestia, że taka praca ma już niewiele wspólnego z tworzeniem gier. Bardziej wygląda to jak podawanie cegieł niż budowanie samej konstrukcji a co z tego wyjdzie dowiadujesz się zazwyczaj na końcu, ale co kto lubi :) edit: "Czy jako Game Designer oprócz wymyślania fabuły, konceptu i innych tego typu rzeczy coś jeszcze musiałbym robić?" -> 2mln różnych rzeczy :) Co do c++ to bardziej chodzi o to aby wiedzieć co "wymyślić" tak aby było to do zrobienia od strony technicznej niż umiejętności samego programowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Deotho Opublikowano 4 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 Byłbym wdzięczny jakbyś polecił mi jeszcze kilka książek. Tą pierwszą już zamówiłem. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 4 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 No cóż,design to dość specyficzna dziedzina. Generalnie do designu potrzeba 2 typy książek: -pierwsza to ta, która uczy strony bardziej formalnej i przedstawia sprawdzone podejścia, pod ten opis podchodzi mi ta książka helionu. -druga znacznie ważniejsza to ta, która przestawia myślenie na odpowiednie tory i daje szanse na stworzenie czegoś co rzeczywiście będzie dobrym pomysłem. Pod ten opis podchodzi to co proponuje. Nie ma się co pchać w inne publikacje a przynajmniej na razie nie. Każda książka, którą czytałem z zakresu designu ma zawsze inne podejście, autor ma inny cel i przemyślenia. Jeśli weźmiesz za dużo zanim sam wykreujesz swój własny styl, będziesz miał w głowie bezużyteczną mieszankę. Ogólnie te 2 pozycje + grać w gry+ tworzyć dużo własnych pomysłów(prostych, chodzi o gameplay i budowę, zresztą po przeczytaniu sam zrozumiesz)+ tworzyć z tych pomysłów gotowe produkcje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 4 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 http://helion.pl/ksiazki/projektowanie-gie...dams,prgpo2.htm Co powiecie o tej książce miał ktoś z Was ją w rękach? Opinie są dobre. Dostałem od Exigo na urodziny, ale jeszcze nie czytałem, bo on ją czyta. ;) Także zapytaj go czy dobra. Co Ci mogę powiedzieć po przeczytaniu pierwszch dwóch rozdziałów (zanim mu pożczyłem) to to, że była dość ciekawa. Może trochę za bardzo formalizująca wszystko, ale genaralnie chyba do polecenia. Autor na prawdę pojęcie "gry" rozbiera na czynniki pierwsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się