Skocz do zawartości

Zaznaczanie jednostek w RTS


Rekomendowane odpowiedzi

Witam witam, takie mam do was zapytanie. Bawię się w RTSa, ale nie wiem jak rozwiązać sprawę z zaznaczaniem/wybieraniem jednostki. Zrobiłbym zmienną "zaznaczony", ale wtedy gdybym wszystkim jednostkom dał w left mouse pressed "zaznaczony=1", to wtedy byłyby chyba zaznaczone wszystkie moje jednostki? Jak zrobić oddzielne zaznaczanie dla każdego, pamiętając że kolejne jednostki będą tworzone w ciągu gry?

Aha, no i może jeszcze zna ktoś przykład/wie po prostu jak zrobić zaznaczanie jednostek kwadratem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Zaznaczenie kwadratem zrob tak, ze przy kliknieciu zapisujesz pierwsze x i y, gdy przeciagasz to x i y zapisuj do zmiennej xnowe i ynowe, pozniej zrob tak ze jednostki ktore maja x miedzy xpierwsze a xnowe i y miedzy ypierwsze a ynowe sie zaznaczaja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale przecież tak jak powiedziałeś będzie działać. Przeciez "zaznaczony" byłoby zmienna lokalną w danej jednostce, tak?

Mouse left pressed dla jednostki: zaznaczony = !zaznaczony

I po sprawie. A masowe zaznaczanie opisał już Chell, na którego wywrócę szafkę nocną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podwójne kliknięcie, np.

w parencie jednostki left pressed:

GML
zaznaczony=true

if(global.alarmik<>-1 and global.zaz=obiect_index){

with(obiect_index){

zaznaczony=true

}

}else{

global.zaz=obiect_index

global.alarmik=5

}

w kontrolerze jakimś

 

if(global.alarmik>-1)

globa.alarmik-=1

 

SPAM: chce mnie ktoś do jakiegoś teamu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...