Piedro Opublikowano 19 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2012 jak wyświetlić sprity kamienia kiedy klatka animacji jest wartością tablicy board[i,t]? Gdy odpalam grę wywala mi error: ___________________________________________ ERROR in action number 1 of Draw Event for object ctrl: Error in code at line 1: draw_sprite(gemstone,board[i,t],(i*16),(t*16)) ^ at position 22: Unknown variable board or array index out of bounds Mógłbym napisać wszystko ręcznie, ale nie chcę mi się pisać 216 razy: GML draw_sprite(gemstone,board[0,0],0,0) ... draw_sprite(gemstone,board[12,18],192,298) mój obecny kod Obj_ctrl create event GML for (i=0; i<12; i+=1) for (t=0; t<18; t+=1) board[i,t]=floor(random(10)); draw event GML draw_sprite(gemstone,board[i,t],(i*16),(t*16)) bardzo proszę o w miarę jak najszybsza pomoc Piedro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 19 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2012 nie masz zadeklarowanych zmiennych "i" i "t". Te w forze znikają zaraz po skończeniu fora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piedro Opublikowano 19 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2012 ok dzięki juz nie wali errorem, ale czemu drawuje się tylko jeden gem? Nowy kod w create GML board[0,0]=0 i=0 t=0 for (i=0; i<12; i+=1) for (t=0; t<18; t+=1) board[i,t]=floor(random(10)); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 19 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2012 draw for (i=0; i<12; i+=1) for (t=0; t<18; t+=1) board[i,t]=floor(random(10)); zakladam ze chciales zrobic to :) w takim przypadku wywal z create i i t Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piedro Opublikowano 19 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2012 nie wiem czemu ale wywala wcześciejszego errora create GML board[0,0]=0 for (i=0; i<12; i+=1) for (t=0; t<18; t+=1) board[i,t]=floor(random(10)); draw GML for (i=0; i<12; i+=1) for (t=0; t<18; t+=1) board[i,t]=floor(random(10)); draw_sprite(gemstone,board[i,t],(i*16),(t*16)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 19 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2012 for (i=0; i<12; i+=1){ for (t=0; t<18; t+=1) { board[i,t]=floor(random(10)); draw_sprite(gemstone,board[i,t],(i*16),(t*16)) }} klamry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piedro Opublikowano 19 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2012 teraz wszystkie gemy się drawują ale szybko zmieniają kolory co jest nie tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 19 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2012 Bo kolor losuje się co klatkę w draw(board[i,t]=floor(random(10));), wywal to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piedro Opublikowano 19 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2012 ok dzięki już działa. dopiero się uczę array-ów i petli "for" widzę, że są przydatne: nie trzeba zapychać rooma zbędnymi obiektami. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 20 Czerwca 2012 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 btw. error był, bo i oraz t miały po pętli nadal wartości ustalone przez ostatni jej krok (a zatem pierwsze liczby, które warunku pętli nie spełniają) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piedro Opublikowano 20 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 A jak sprawdzić czy pozycja tablicy istnieje? ED: ok poradziłem sobie. ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 20 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 variable_local_exists if(viariable_local_exists("tablica[0,0]")) jest else niema Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się