szmalu Opublikowano 16 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2012 Tytuł: Time to Survive (wiem, że niemądry tytuł) :) Gatunek: Zręcznościowa Opis: Grę zrobiłem dzisiaj, na szybko. Pomysł nie jest oryginalny, ale poczułem nieodpartą chęć zrobienia żywej zręcznościówki, w którą mógłbym grać z kolegami na punkty, lub samemu - dla odstresowania. Mianowicie, naszym zadaniem (jako czarnej kropki) jest przetrwanie jak najdłużej w pokoju pełnym czerwonych wrogów, którzy wciąż za nami podążają. Jest ich coraz więcej, a w końcu dochodzić zaczynają też kropki innych kolorów (każda posiada inną prędkość). Kropki innych kolorów nie gonią nas, ani nie mogą nas zabić, dopóki nie zastrzelimy jednej z nich (mamy pistolet). Wtedy wszystkie kropki danego koloru zaczynają nas także gonić. Dodatkowo, za każde 50 zdobytych "punktów" (otrzymywanych za zabijanie wrogów, nie mylić z punktami końcowymi) możemy zwiększyć częstotliwość strzałów, ilość pocisków w magazynku lub naszą prędkość poruszania się (za pomocą przycisków Z, X, C). Broń przeładowujemy przyciskiem R. Z powodu braku umiejętności graficznych, grafika pozostała minimalistyczna. Jeśli opis jest zbyt chaotyczny - zasady zrozumiecie w trakcie gry :) Download: https://gmclan.org/up8191_4_Time_to_Survive.html Rozmiar pliku: 9 Mb Autorzy: Programowanie: Ja Fabuła: Brak fabuły Grafika: Ja Muzyka: Ja Screeny: https://gmclan.org/up8191_5_tos2.html https://gmclan.org/up8191_5_tos1.html PS Mamy rekord! - 232,50 pkt. przez FanXX Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 16 Maja 2012 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2012 Jeśli to nazywasz skończoną grą to moje kongratulacje :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmalu Opublikowano 16 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2012 Fakt, nie pomyślałem o tym, żeby dodać ją do demówek, możecie przenieść :) Edit: w zasadzie to nie wiem nawet, czy można to uznać za "grę", lepiej posłużyłoby za jakiś przykład, czy coś :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 16 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2012 Jeśli to nazywasz skończoną grą to moje kongratulacje :) a potem sie dziwisz, ze ludzie gier nie pokazuja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 16 Maja 2012 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2012 a potem sie dziwisz, ze ludzie gier nie pokazuja A co tu pokazywać? Grę zrobiłem dzisiaj, na szybko. Ja się dziwię, że ludzie nie robią gier, nie, że ich nie pokazują. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmalu Opublikowano 16 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2012 Ja się dziwię, że ludzie nie robią gier, nie, że ich nie pokazują. Spokojnie, aktualnie pracuję nad trzema poważnymi projektami, ale są jeszcze dalekie od ukończenia :) Tak właściwie, to ktoś to pobrał i grał? Robić coś z tym? Dodawać grafikę, bronie? Czy pomysł w ogóle do d*py? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 16 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2012 Pomysł wg. mnie całkiem fajny. Gra niestety posiada kilka małych bugów, m. in: -po przegraniu wyświetla się Hi-Score, ale gra się nie restartuje, -można wyjść poza planszę (miejsce gdzie mobki się pojawiają), -mobki mnie zablokowały tak jak na tym screenie: Skończ to, bo może wyjść z tego ciekawa mini-gierka po dodaniu kilku rzeczy :) Ocena: 4/5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmalu Opublikowano 16 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2012 -można wyjść poza planszę (miejsce gdzie mobki się pojawiają), Racja, bo nie przyszło mi do głowy w ogóle, żeby tam włazić :D -mobki mnie zablokowały tak jak na tym screenie: Te zderzenia z przetrzymywaniem były planowane, tylko czasami się psuje jak wpadasz na kilku przeciwników naraz. Postaram się to naprawić. Skończ to, bo może wyjść z tego ciekawa mini-gierka po dodaniu kilku rzeczy :) Właśnie, co dodać? Na razie planuję tylko dodanie innych broni i innych bonusów na mapce, oprócz amunicji (typu chwilowa nietykalność, tryb odbijania pocisków od ścian itp.) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 16 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2012 Zrób po prostu barierę nie pozwalającą na wychodzenie poza room. W intersect boundary x=xprevious y=yprevious... Ściągam. E: - wywal muzykę - przez chwilę, jak byłem przy ścianie, mogłem iść tylko wzdłuż niej, nie mogłem się odczepić (ale nareszcie się udało) - daj jakieś menu czy cokolwiek, albo chociaż pauzę. Bo tak, to można tylko być uziemionym przy grze. - jak już pisali - restart gry.. - dodaj jakieś bonusy, np. po zabiciu 20 przeciwników możesz sprawić, że zabijesz wszystkich wrogów tego rodzaju. oczywiście się odrodzą, ale problem na chwilę z głowy. - dodaj bossów, albo chociaż bardziej wytrzymałe kulki - potrzeba 2 czy 3 strzałów, aby zabić 3/5 - da się w to zagrać, ale do poprawy jest kilka rzeczy. no i graficznie jest do dupy, ale tak już bywa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 16 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2012 No i jest pewien mankament, który ciężko będzie ominąć. Mianowicie przy takiej ilości obiektów, które przedstawiłem na screenie w poprzednim poście, gra zaczyna zwalniać, FPS'y maleją. @EDIT Właśnie, takie głupie pytanie, ale jakim klawiszem się strzela? :lol: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmalu Opublikowano 16 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2012 - wywal muzykę Kiepsko wyszła piosenka, czy nie pasuje po prostu do gry? - daj jakieś menu czy cokolwiek, albo chociaż pauzę. Bo tak, to można tylko być uziemionym przy grze. Ok, dodam - chociaż i tak gra się w nią około dwóch minut, dłużej nie wytrzymuję :D no i graficznie jest do dupy, ale tak już bywa. Właśnie moim zdaniem, lepsza taka grafika niż jakieś paitowe ludziki, czy inne twory występujące często w amatorskich grach, przez które sytuacja na ekranie jest nieczytelna i mdli. Nie żebym się usprawiedliwiał.. :P No i jest pewien mankament, który ciężko będzie ominąć. Mianowicie przy takiej ilości obiektów, które przedstawiłem na screenie w poprzednim poście, gra zaczyna zwalniać, FPS'y maleją. @EDIT Właśnie, takie głupie pytanie, ale jakim klawiszem się strzela? :lol: Strzela się myszką, dużo strzelaj to zmniejszysz liczbę obiektów, żeby się nie ścinało. Dopilnuj tego :D A tak serio, to nie wiem jak zwiększyć wydajność gry. Zaprzestać dodawania, jeśli będzie ich już odpowiednio dużo? Czy jest może inna opcja? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 16 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2012 Po prostu nie jest fajna ta muzyka. Zwłaszcza, jak się ma gdzieś własną włączoną ;x Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 16 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2012 Pozbyć się sprawdzania kolizji, nie używać mp_*, dezaktywować nie potrzebne obiekty. Zastanawiam się też czy przypadkiem draw_circle() nie jest szybsze od wyświetlania sprite. Potrzeba kolejnych testów. Gry jeszcze nie ściągałem, ale z opisu wydaje mi się że będzie mi odpowiadać. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmalu Opublikowano 16 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2012 Po prostu nie jest fajna ta muzyka. Zwłaszcza, jak się ma gdzieś własną włączoną ;x Szkoda, sam nagrywałem :/ xD No ale okej, wierzę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanXX Opublikowano 16 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2012 Mini gierka fajna ale doczepie się jednego to co wiem to chyba 10 amunicji max a co z resztą? Bo jak sie skonczy to tylko musze sie poddać a nie rośnie. Czekam na "ulepszenie" gierki bo moze byc fajna na wolne chwile i zastąpi "systemowe" :) 4\5 @@EDIT: I tak jak powyższe komenty brakuje resetu i fajnego menu a te liczby mozesz dać np w dolnym HUD-dzie graficznym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmalu Opublikowano 16 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2012 Mini gierka fajna ale doczepie się jednego to co wiem to chyba 10 amunicji max a co z resztą? Bo jak sie skonczy to tylko musze sie poddać a nie rośnie. Czekam na "ulepszenie" gierki bo moze byc fajna na wolne chwile i zastąpi "systemowe" :) 4\5 @@EDIT: I tak jak powyższe komenty brakuje resetu i fajnego menu a te liczby mozesz dać np w dolnym HUD-dzie graficznym Zapomniałem o resecie, bo nigdy nie grałem więcej niż raz :D A co do amunicji - zbiera się zielone skrzynki na mapie, które zawierają jeden magazynek (wystarczy wcisnąć R, aby przeładować broń) Liczba pocisków w zebranym magazynku zależy od poziomu rozwinięcia magazynku (level zwiększamy przyciskiem X) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanXX Opublikowano 16 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2012 O skrzynkach nie wiedzialem zobacze moze uda mi sie dobić do 10 FPS bo gra zwalnia bardzo szybko przez rosnącą ilość kulek. Może byś zapobiegł lagom np stosując limit kulek np gdy bedzie 50 to zadna sie nie pojawi a w opcjach ustawienia ilości max kulek na mapie - dlatego by sie przydalo bo kazdy ma inną moc peceta i jeden ma lagi inny nie EDIT: 215 score i spowolnione tepo :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmalu Opublikowano 16 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2012 Jutro zrobię nową wersję. Jaka grafika będzie najlepiej pasować? Czy lepiej pozostać przy kulkach? (Myślałem nad kolorowymi neonowymi kółkami na czarnym tle). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanXX Opublikowano 16 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2012 kolorowe neonowe kółka na czarnym tle Moze spróbuj bo wydaje sie ciekawe pamietaj że masz kulki ze spritów standardowych w GameMaker tam gdzie Arcanoid PS: Sorki ze tak na wszystko też pisze ale gra fajna i odpowiedzi innych mnie nie interesują każdy ma inny gust do tworzenia gier jak i ich wybory w których gra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
exp Opublikowano 16 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2012 Fajna gierka na raz, ale niestety nic poza tym. Choć pewnie taki był zamiar ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmalu Opublikowano 16 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2012 Fajna gierka na raz, ale niestety nic poza tym. Choć pewnie taki był zamiar ;) W zasadzie głównym zamiarem było to, żeby zagrać sobie z kolegą/kolegami, jeśli się nudzi, kto dłużej przetrwa. Fajna zabawa jest przy tym, polecam xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanXX Opublikowano 17 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2012 zagrać sobie z kolegą/kolegami, jeśli się nudzi I tu się zgodzę przydało by się tego wiecej bo czasami bez sensu włączać gry z użyciem GamePada i trybem dzielonego ekranu. Moze kiedyś jak poznasz jeszcze bardziej GM chyba ze znasz to możesz zrobić cos na stylu Heroes nie chodzi o to zeby takie coś bylo ale gra turowa to jest jeszcze lepsza zabawa. Ja kiedyś już robiłem tylko wirus mi zjadł bo musiałem sformatować. Edit taki tu wynik daje gralbym dalej ale laglo fest: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 17 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2012 W zasadzie głównym zamiarem było to, żeby zagrać sobie z kolegą/kolegami, jeśli się nudzi, kto dłużej przetrwa. Fajna zabawa jest przy tym, polecam xD To może zrób Split screen, czyli ekran jest podzielony na dwie części i można grać we 2. Multi też by było fajne, ale przesyłanie pozycji przy takiej ilości obiektów nie wiem czy będzie dobre <_< . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanXX Opublikowano 17 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2012 ale przesyłanie pozycji Wystarczy utworzyć Player1 i Player2 oraz podpiąć do każdego oddzielne sterowanie padem albo jednego steruje sie W A S D innego strzałkami gorzej na myszce. Dlatego uważam, że lepiej jest turowa tylko nie wiem jak by wyglądała gra szmalu w turowym sterowaniu ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 17 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2012 Wystarczy utworzyć Player1 i Player2 oraz podpiąć do każdego oddzielne sterowanie padem albo jednego steruje sie W A S D innego strzałkami gorzej na myszce. Dlatego uważam, że lepiej jest turowa tylko nie wiem jak by wyglądała gra szmalu w turowym sterowaniu ;D Multi chodziło mi w znaczeniu o grę przez internet. I chciałem napisać, że nie wiem czy będzie dobre przesyłanie pozycji między tymi wszystkimi kropkami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmalu Opublikowano 17 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2012 To może zrób Split screen, czyli ekran jest podzielony na dwie części i można grać we 2. Multi też by było fajne, ale przesyłanie pozycji przy takiej ilości obiektów nie wiem czy będzie dobre <_< . Hmm.. dobry pomysł, to dodam drugiego gracza do rooma i będą sobie mogli przeszkadzać (przytrzymywać, strzelać - trafiony strzał będzie trochę odrzucał przeciwnika, dzięki czemu można go pchnąć w tłum wrogich kulek). Może być takie rozwiązanie? Et: I tu się zgodzę przydało by się tego wiecej bo czasami bez sensu włączać gry z użyciem GamePada i trybem dzielonego ekranu. Moze kiedyś jak poznasz jeszcze bardziej GM chyba ze znasz to możesz zrobić cos na stylu Heroes nie chodzi o to zeby takie coś bylo ale gra turowa to jest jeszcze lepsza zabawa. O ironio :D Robiłem już właśnie taką grę, turową, strategiczną, dla 2 graczy, ale projekt zawiesiłem jakieś dwa miesiące temu. To może jednak do niego powrócę, twój post dodał mi motywacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 17 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2012 Hmm.. dobry pomysł, to dodam drugiego gracza do rooma i będą sobie mogli przeszkadzać (przytrzymywać, strzelać - trafiony strzał będzie trochę odrzucał przeciwnika, dzięki czemu można go pchnąć w tłum wrogich kulek). Może być takie rozwiązanie? Tak, ale musisz poustawiać viewy tak, aby gracz 1 widział siebie na środku na lewym ekranie, a gracz 2 widział siebie na środku na prawym ekranie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanXX Opublikowano 17 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2012 GML @szmalu Musisz pamiętać o najważniejszym - liczy się dobra zabawa i grafika czy tam fizyka gry nie musi być wcale mega mocna tak jak audio. Chociaż fajna grafika umila grę. Czekam niecierpliwie na twój projekt a co do Utermiko to ma rację że multi będzie kilkakrotnie beznadziejne gdyż przesył ponad 200 obiektów co pare stepów czy tam alarmów może gorzej zlagować grę niż te obecne kulki co miałem przy czasie 250 coś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmalu Opublikowano 17 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2012 No dobra, ale jak przy dwóch graczach rozwiązać kwestię celowania myszką? Zamienić na obracanie celownika klawiaturą? Dosyć uciążliwe dla grających, ale innego wyjścia (przy splitscreenie) nie widzę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanXX Opublikowano 17 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2012 No dobra, ale jak przy dwóch graczach rozwiązać kwestię celowania myszką? Zamienić na obracanie celownika klawiaturą? Dosyć uciążliwe dla grających, ale innego wyjścia (przy splitscreenie) nie widzę. Jest jeden sposób zeby wybrnąć aby sterować myszką tylko nie wiem czy GameMaker posiada z użyciem DLL obsługę dwóch mysz bo awaryjnie można zrobić, że: Ruszasz myszką w trybie dzielonego ekranu po lewej stronie to obiekt po lewej się obraca a po prawej nie a gdy myszką przejdziesz na drugą stronę to obiekt 1 się dezaktywuje a aktywuje ten po prawej. Dlatego albo kontrola klawiaturą tego celownika zostało albo tury. PS: z tym odrzucaniem gracza to dobra myśl :sp_ike: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się