kuba2153 Opublikowano 4 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 Cześć wszystkim. Mógłby mi ktoś powiedzieć, czy da się zrobić tak, żeby po przyjściu do NPC, dawał on zadanie, ale po drugim spotkaniu z nim, już pytał czy masz potrzebne rzeczy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XBlacKX Opublikowano 4 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 Tak, da się. Z zamianą obiektów na przykład. Przychodzisz do NPC, daje ci misję, i wtedy zmieniasz obiekt na ten, co się pyta czy masz potrzebne rzeczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 4 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 Lepiej użyć zmiennej i zwykłego if'a. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 4 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 zmiana obiektów jest nieprofesjonalna. wystarczy jedna zmienna. GML create: zadanie='nie otrzymano' //wzglednie 0, optymalniej w kliknieciu: if(zadanie=='nie otrzymano'){ if(spytaj, czy chce misje==true) zadanie='otrzymano' else zadanie='odrzucono' } if(zadanie=='otrzymano'){ if(spytaj czy juz zrobiles==true){ zadanie='wykonano' jakiestam podziekowanie }else costam costam } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XBlacKX Opublikowano 4 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 Dlatego piszę że na przykład może użyć, nie musi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba2153 Opublikowano 4 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 Ok wszystko działa wielkie dzięki wszystkim, zrobię tak jak napisał karolo320. To ostatnie moje pytanie, może jest to proste, ale dłuższy czas kombinuje i nie wiem jak zrobić żeby co lvl dostać 4 pkt statusu. Bo jak dam w stepie pktstat += 4, to będzie dawało w nieskończoność. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XBlacKX Opublikowano 4 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 Myślę że tak: Step: GML if lvl=4 pktstat+=4; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba2153 Opublikowano 4 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 Ale napisałem już, że jak tak daje w step, to mi sie dodaje cały czas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 4 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 W kodzie kiedy koleś lvl upa ma: GML if lvl mod 4=0 { pktstat+=4; } Doda 4 tylko co 4 lvle, czyli 4, 8, 12 itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XBlacKX Opublikowano 4 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 W create GML global.lvl=0 global.punkty=0; W step GML if global.lvl=4 global.punkty=+4 EDIT: Ten kod dodaje tylko 4 punkty przy 4 levelu, inaczej niż Utermiko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 4 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 W create GML global.lvl=0 global.punkty=0; W step GML if global.lvl=4 global.punkty=+4 On napisał, że chce CO 4 LVLE, a nie NA 4 LVLU. Mój kod podany wyżej powinien działać, czyli: W kodzie kiedy koleś lvl upa ma: GML if lvl mod 4=0 { pktstat+=4; } Doda 4 tylko co 4 lvle, czyli 4, 8, 12 itd. Sprawdź. Pomyłka. Powinno być: W kodzie kiedy koleś lvl upa ma: GML pktstat+=4; Nic więcej :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XBlacKX Opublikowano 4 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 A, przepraszam, źle przeczytałem. Nie korzystaj z mojego kodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 4 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 no to jest oczywiste, bo ten kod zawsze będzie dodawał Ci pkt statów kiedy masz zmienną lvl ustawioną na 4 najlpiej jak będziesz dodawał punkty statów tam gdzie zwiększasz zmienną lvl. E. W mordę za długo temat kminiłem. ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba2153 Opublikowano 4 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 Czekajcie nie nadążam xd. Mam coś takiego: GML if global.lvl = 2{ global.pktstat += 4 } itd... do każdego lvl xd no i teraz mi dodaje w nieskończoność, a nie wiem jak zrobić żeby tylko raz dodało i tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 4 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 To najprościej wywołaj to w user defined. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 4 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 Czekajcie nie nadążam xd. Mam coś takiego: GML if global.lvl = 2{ global.pktstat += 4 } itd... do każdego lvl xd no i teraz mi dodaje w nieskończoność, a nie wiem jak zrobić żeby tylko raz dodało i tyle. CREATE: GML newlvl=false; STEP: GML if global.lvl=2 && newlvl=false { newlvl=true; pktstats+=4; } Ale czy tobie nie chodzi czasem o coś takiego:? STEP: GML if exp=100 { lvl+=1; pktstats+=4; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba2153 Opublikowano 4 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 No mniej więcej o coś takiego, żeby co lvl 4pkt stat. A to nie będzie tak że pktstat cały czas będą się dodawać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 4 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 W tym przypadku nie: STEP: GML if global.exp=100 { global.exp=0; global.lvl+=1; pktstats+=4; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Młody Opublikowano 4 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 spróbuj : GML if lvl=4 pktstat=+4; :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 4 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 spróbuj : GML if lvl=4 pktstat=+4; :) Wtedy jak będzie miał 4 lvl to ciągle będą mu się dodawały staty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 4 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 begin step: lvl_begin=lvl end step: if(lvl<>lvl_begin) pktstats+=4 lepiej przy lvl-upie poprostu dodać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 5 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2012 Jejku co wy kminicie jak ma dobrze że mu się level dodaje to chyba żaden problem że jak zdobywa level to dodają mu się te punkty chyba że nie ma wtedy inna sprawa, kod Utermiko ten pierwszy jest dobry, drugi już nie bo nie dość że musiał by ktoś trafić w 100 punktów exp to jeszcze jakby fartem mu się udało (chyba że w grze jest jeden punkt exp za każdego przeciwnika) to 1000 lvl wbiłby w sekundę i ciągle dodawałoby mu się te 4 punkty za każdy lvl. Ale się żem rozpisał. ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba2153 Opublikowano 5 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2012 Ok wszystko już działa, rzeczywiście kod Utermiko zadział :). Ok no ale okazało się, że jednej rzeczy jeszcze nie umiem zrobić ;/. Moja ostatnia prośba, może mi ktoś powiedzieć czy da się zrobić tak, żeby przeciwnik szedł do ciebie, ale tylko kratkami pionowo i poziomo. Żeby nie chodził na skos itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 5 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2012 W step przeciwnika: GML x=x div 32*32 y=y div 32*32 Zamiast 32*32 podstaw sobie rozmiar tego moba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba2153 Opublikowano 5 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2012 Ok, a co dalej, bo tutaj chyba mp_potential_step_object() nie działa :/. Nie chce iść w moją stronę tylko kawałek się ruszy i koniec. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 5 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2012 Może pokombinuj z x+=32 i y+=32. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się