Skocz do zawartości

obiekt chodzacy za viewem ale w platformowce


Rekomendowane odpowiedzi

niby latwe ale mi nie wychodzi, na poczatku chcialem to zrobic w ustawieniach rooma zakladka views

w object following hbor wpisana szerokosc rooma podzielona przez 2 i niestety ta postac jest na srodku roomu, a ma byc z lewej bardziej (tak, zeby 90% okna bylo z prawej strony a 10% pozostale bylo z lewej patrzac z perspektywy postaci), no ale tam mozna zdefiniowac jedynie do polowy okna nie wiecej

 

 

 

no to spobrowalem

 

GML
x= view_xview+32

y= view_yview+320

 

w stepie, ale postac zaczela sie dziwnie zachowywac, gra to platformowka, pozycja wyzej wymieniona to pozycja lekko nad platforma,

postac spada na platforme potem wraca na pozycje wyzej wymieniona,a przy kolizji z platforma ma jedynie hspeed=0 i vspeed=20

 

 

jakies rady?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to tylko do połowy?

A jak wpiszesz w hbor 32 lub szerokoscrooma*0.1 to nie będzie działać?

 

 

wlasnie dziala, ale odwrotnie niz chcialem :sleep1:

tym sposobem ok.90% roomu jest z lewej a reszta (czyli te 32 wpisane w hbor) z prawej :c

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

zakładamy, ze postac ma byc zawsze 200 pikseli od lewej krawedzi.

 

GML
view_xview[0] = max(0, min(room_width - view_wview[0], postac.x - 200));

 

to jest z zabezpieczeniem na brzegi ekranu od razu, zeby nie przekraczało dozwolonych wartosci i nie robiło szarych pasków.

 

max(a, min(b, c)) - wybiera zawsze wartosc 0 <= wartosc <= b

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zakładamy, ze postac ma byc zawsze 200 pikseli od lewej krawedzi.

 

GMLview_xview[0] = max(0, min(room_width - view_wview[0], postac.x - 200));

 

to jest z zabezpieczeniem na brzegi ekranu od razu, zeby nie przekraczało dozwolonych wartosci i nie robiło szarych pasków.

 

max(a, min(b, c)) - wybiera zawsze wartosc 0 <= wartosc <= b

 

o swietnie dziala, dziekuje :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...