Elevator Opublikowano 1 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2012 niby latwe ale mi nie wychodzi, na poczatku chcialem to zrobic w ustawieniach rooma zakladka views w object following hbor wpisana szerokosc rooma podzielona przez 2 i niestety ta postac jest na srodku roomu, a ma byc z lewej bardziej (tak, zeby 90% okna bylo z prawej strony a 10% pozostale bylo z lewej patrzac z perspektywy postaci), no ale tam mozna zdefiniowac jedynie do polowy okna nie wiecej no to spobrowalem GML x= view_xview+32 y= view_yview+320 w stepie, ale postac zaczela sie dziwnie zachowywac, gra to platformowka, pozycja wyzej wymieniona to pozycja lekko nad platforma, postac spada na platforme potem wraca na pozycje wyzej wymieniona,a przy kolizji z platforma ma jedynie hspeed=0 i vspeed=20 jakies rady? pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 1 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2012 Jak to tylko do połowy? A jak wpiszesz w hbor 32 lub szerokoscrooma*0.1 to nie będzie działać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elevator Opublikowano 1 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2012 Jak to tylko do połowy? A jak wpiszesz w hbor 32 lub szerokoscrooma*0.1 to nie będzie działać? wlasnie dziala, ale odwrotnie niz chcialem :sleep1: tym sposobem ok.90% roomu jest z lewej a reszta (czyli te 32 wpisane w hbor) z prawej :c Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 1 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2012 zamiast x= view_xview+32 y= view_yview+320 daj view_xview=x-32 view_yview=y-320 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 1 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2012 wlasnie dziala, ale odwrotnie niz chcialem :sleep1: tym sposobem ok.90% roomu jest z lewej a reszta (czyli te 32 wpisane w hbor) z prawej :c To daj szerokoscroomu*0.9 lub tak jak napisał karolo320. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 1 Maja 2012 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2012 zakładamy, ze postac ma byc zawsze 200 pikseli od lewej krawedzi. GML view_xview[0] = max(0, min(room_width - view_wview[0], postac.x - 200)); to jest z zabezpieczeniem na brzegi ekranu od razu, zeby nie przekraczało dozwolonych wartosci i nie robiło szarych pasków. max(a, min(b, c)) - wybiera zawsze wartosc 0 <= wartosc <= b Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elevator Opublikowano 2 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2012 zakładamy, ze postac ma byc zawsze 200 pikseli od lewej krawedzi. GMLview_xview[0] = max(0, min(room_width - view_wview[0], postac.x - 200)); to jest z zabezpieczeniem na brzegi ekranu od razu, zeby nie przekraczało dozwolonych wartosci i nie robiło szarych pasków. max(a, min(b, c)) - wybiera zawsze wartosc 0 <= wartosc <= b o swietnie dziala, dziekuje :rolleyes: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się