Jack D. Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Witam, to znowu ja z kolejnym problemem. Chciałem zrobić by każdy rodzaj broni, miał inną amunicję, ale broń mimo to że mam amunicję nie strzela? Kod na strzelanie: Global Left Button: GML if ready=1 if bron=1 if amunicja_pistolet >0 { instance_create(x,y,obj_pocisk) ready=0; amunicja_pistolet-=1; alarm[0]=40; } else if bron=2 if amunicja_uzi >0 { instance_create(x,y,obj_pocisk) ready=0; amunicja_uzi-=1; alarm[0]=20; } else if bron=3 if amunicja_karabin >0 { instance_create(x,y,obj_pocisk) ready=0; amunicja_karabin-=1; alarm[0]=5; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam014 Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2012 GML if (ready) { switch (bron) { case 1: if (amunicja_pistolet > 0) { instance_create(x,y,obj_pocisk); ready=false; amunicja_pistolet-=1; alarm[0]=40; } break; case 2: if (amunicja_uzi > 0) { instance_create(x,y,obj_pocisk); ready=0; amunicja_uzi-=1; alarm[0]=20; } break; case 3: if (amunicja_karabin > 0) { instance_create(x,y,obj_pocisk) ready=false; amunicja_karabin-=1; alarm[0]=5; } break; } } I zamiast ready = 1 zrób ready = true. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack D. Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Dziękuję bardzo, wszystko działa! Edit: Czy mógłby mi ktoś dokładnie powiedzieć gdzie popełniłem błąd, bo nie chcę go w przyszłości powielać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Wątpię żeby coś pomogło, a w ogóle to można by to było zrobić 3x prościej. GML if ready=1 { if bron=1 { if amunicja_pistolet >0 { instance_create(x,y,obj_pocisk) ready=0; amunicja_pistolet-=1; alarm[0]=40; } } else if bron=2 { if amunicja_uzi >0 { instance_create(x,y,obj_pocisk) ready=0; amunicja_uzi-=1; alarm[0]=20; } } else if bron=3 { if amunicja_karabin >0 { instance_create(x,y,obj_pocisk) ready=0; amunicja_karabin-=1; alarm[0]=5; } } } EDIT: Chyba się spóźniłem xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam014 Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2012 @ediepl: Switch jest dużo szybszy niż ify ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Hmm zaraz sprawdzę z ciekawości, a tak w ogóle to bym zrobił to na tablicach, bo jak dojdzie więcej broni to będzie tego dużo, a mi kod na 8 broni zajmuje ok 20 linijek. EDIT: Faktycznie switch jest szybszy o ponad 2.5 raza od if. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack D. Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Pojawił się kolejny problem, gdy przechodzę do kolejnego roomu, zmienne resetują się jak temu zapobiec? P.S. Przyczynę problemu znam, jest to wpisane w create bohatera: GML global.bron=1 global.uzi=0 global.karabin=0 global.amunicja_pistolet=50 global.amunicja_uzi=10 global.amunicja_karabin=10 Nie wiem jednak jak zastąpić ten kod. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 1. dajesz w game_start w jakimś kontrolerze 2. w tym create: GML if(!variable_global_exists("global.bron")){ global.bron=1 global.uzi=0 global.karabin=0 global.amunicja_pistolet=50 global.amunicja_uzi=10 global.amunicja_karabin=10 } najprawdopodobniej walnąłem się z nazwą funkcji variable_ ale bedzie podobna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack D. Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Dziękuje bardzo, wszystko pięknie śmiga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się