Jack D. Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Witam, to znowu ja! Tym, razem mam problem zupełnie z innej bajki, a mianowicie jak sprawić by wróg strzelał do bohatera lub wybranej postaci w grze a'la GTA I? Kod poruszania się wroga: Create: GML direction=random(360) speed=1.5 alarm[0]=200 Alarm0: GML direction=random(360) speed=1.5 Steep: GML image_single = direction * image_number/360 if(collision_circle(x,y,250,obj_bohater,obj_bohater,id)) mp_potential_step (obj_bohater.x, obj_bohater.y, 1, solid); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał GM Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2012 W step wroga: GML if distance_to_object(obj_bohater) <= //z jakiej odległości ma wróg do Ciebie strzelać { direction=point_direction(x,y,obj_bohater.x,obj_bohater.y) i=instance_create(x,y,pocisk) i.direction=direction i.speed=//ile tam chcesz } Cała filozofia ;) #Edit: Lepiej ustaw w np. alarm[1] a nie w step, bo będzie strzelał cały czas :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack D. Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Działa, ale jak dam w alarm[1] to już nie... Co zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Bo musisz ten alarm najpierw uruchomić... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał GM Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2012 W Create: GML alarm[1]=//co ile ma strzelać</span> W alarm[1](poniżej poprzedniego): GML alarm[1]=//co ile ma strzelać</span> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack D. Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Bo musisz ten alarm najpierw uruchomić... NNNNAAAAPPPPPRRRRAAAAAWWWWDDDDDDĘĘĘĘĘĘĘĘ???!!! W Create: GML alarm[1]=//co ile ma strzelać</span></span></span> W alarm[1](poniżej poprzedniego): GML alarm[1]=//co ile ma strzelać</span></span></span> Dzięki, teraz wszystko działa :thumbsup: ! Przedtem zamiast dać alarm w create dawałem w step :unsure: . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się