Skocz do zawartości

Jak spowodować, by wróg strzelał do bohatera?


Jack D.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, to znowu ja!

Tym, razem mam problem zupełnie z innej bajki, a mianowicie jak sprawić by wróg strzelał do bohatera lub wybranej postaci w grze a'la GTA I?

 

Kod poruszania się wroga:

Create:

GML
direction=random(360)

speed=1.5

alarm[0]=200

Alarm0:

GML
direction=random(360)

speed=1.5

Steep:

GML
image_single = direction * image_number/360

 

if(collision_circle(x,y,250,obj_bohater,obj_bohater,id))

mp_potential_step (obj_bohater.x, obj_bohater.y, 1, solid);

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W step wroga:

GML
if distance_to_object(obj_bohater) <= //z jakiej odległości ma wróg do Ciebie strzelać

{

direction=point_direction(x,y,obj_bohater.x,obj_bohater.y)

i=instance_create(x,y,pocisk)

i.direction=direction

i.speed=//ile tam chcesz

}

 

Cała filozofia ;)

 

#Edit: Lepiej ustaw w np. alarm[1] a nie w step, bo będzie strzelał cały czas :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo musisz ten alarm najpierw uruchomić...

 

NNNNAAAAPPPPPRRRRAAAAAWWWWDDDDDDĘĘĘĘĘĘĘĘ???!!!

W Create:

GML
alarm[1]=//co ile ma strzelać</span></span></span>

 

W alarm[1](poniżej poprzedniego):

GML
alarm[1]=//co ile ma strzelać</span></span></span>

 

Dzięki, teraz wszystko działa :thumbsup: ! Przedtem zamiast dać alarm w create dawałem w step :unsure: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...